محرمعلی عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شامگاه جمعه /13 اردیبهشت ماه/ موضوع شکار حیات وحش از سوی همیاران محیط زیست منطقه به اطلاع ماموران یگان حفاظت این اداره رسید و بلافاصله برای دستگیری شکارچی، اقدام شد.
وی اظهار داشت: این شکارچی متخلف، در مسیر بازگشت از محل شکار، در اراضی روستای قلعه جوق سیاه منصور بخش انگوران در دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان گرفتار آمد.
عزیزی تصریح کرد: در بازرسی از خودرو سواری این شکارچی خاطی، یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی برنو، 6 تیر فشنگ و یک دستگاه دوربین چشمی شکاری به دست آمد و خوردو نیز تا صدور رای نهایی توقیف شد.
وی با بیان اینکه پرونده این شکارچی بومی متخلف جهت رسیدگی و اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان ارسال شد، گفت: مبلغ 100 میلیون ریال نیز به عنوان ضرر و زیان به طبیعت و حیات وحش از این شکارچی خاطی به حساب محیط زیست واریز شد و از جنبه عمومی جرم نیز، مرجع قضایی رای و نظر خواهد داد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان گفت: محیط بانان به صورت مستمر طبیعت زنجان را پایش و رصد می کنند و در صورت مشاهده تخلفات شکار و صید با متخلفین برابر با قانون و مقررات و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهند کرد.
بر اساس سرشماری انجام شده از سوی این اداره کل در سال 97، طبیعت زنجان از وجود 2 هزار و 779 راس قوچ و میش ارمنی، کل، بز و آهو، بهره مند است.
به گزارش ایرنا، 2 هزار و 779 راس قوچ و میش، کل و بز و آهو در طبیعت زنجان وجود دارد که 764 راس از این تعداد گونه جانوری شاخص استان، قوچ و میش ارمنی و 738 راس آن کل و بز است و یک هزار و 277 راس مابقی را نیز جمعیت آهوان تشکیل می دهد.
764 راس قوچ و میش و 58 راس کل و بز در منطقه حفاظت شده انگوران واقع در شهرستان ماهنشان و 680 راس کل و بز نیز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم زیست می کنند.
سال 96 تعداد قوچ، میش، کل و بزهای منطقه انگوران به ترتیب 719 راس و 60 راس و کل و بزهای منطقه شکار ممنوع خرمنه سر نیز 556 راس بود.
6084/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.