علی قره چه لو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده مهاجر غیربومی با نامساعد شدن شرایط جوی و براثر خستگی و ضعف در یکی از مزارع شهرستان سلطانیه اتراق کرده بود که توسط یک نفر از دوستداران طبیعت و حیات وحش زنجان، به منظور حفاظت به محلی امن منتقل شد.
وی اظهار داشت: این پرنده پس از تحویل به محیط بانان این استان در یکی از مناطق حفاظت شده رهاسازی شد تا پس از یافتن قدرت بدنی و مساعد شدن وضعیت جوی، برای ادامه مسیر به پرواز درآید.
قره چه لو افزود: این پرنده که سالم بود و هیچ گونه شکستگی و جراحتی نداشت، پس از چند روز استراحت و یافتن شوق پرواز به مهاجرت خود به سمت شمال ادامه خواهد داد.
رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه این پلیکان از نوع خاکستری بود، گفت: پرواز و زندگی این پلیکان با استفاده از دوربین مستندسازی شد.
قره چه لو با اشاره به اینکه پلیکان ها به ندرت در زنجان اتراق می کنند، افزود: برخی پرندگان با طولانی شدن مسیر مهاجرت به ناچار در این استان نیز اتراق کرده و پس از استراحتی کوتاه به منظور ادامه مسیر به پرواز در می آیند.
وی از عموم مردم خواست با طبیعت رفتاری مهربانانه داشته باشند و از شکار، زنده گیری و آسیب رساندن به حیوانات خودداری کنند و با مشاهده هرگونه حیات وحش مصدوم بلافاصله موضوع را به صورت حضوری به نزدیکترین واحد محیط زیست استان اطلاع داده و یا با شماره 3-33541001 تماس حاصل کنند تا اقدام لازم به عمل آید.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.