مدیرکل محیط زیست البرز از برخورد قانونی با متخلفین آتش زدن کاه و کلش خبر داد.

فردین حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: آتش زدن کاه و کلش به دلیل اینکه تهدید علیه سلامت عمومی تلقی می ‌شود، جرم است و با مجرمین برخورد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: هر ساله برخی از کشاورزان پس از برداشت محصولات، کاه و کلش باقی مانده را آتش می‌زنند که این کار علاوه بر وارد کردن آسیب‌های جبران ناپذیر به ساختار بیولوژیکی و آلی خاک، باعث آلودگی هوا و مزاحمت برای مردم می‌شود.

وی گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست همانند سال‌های گذشته در فصل برداشت گشت زنی می‌کنند و با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

این مسئول توضیح داد: آتش زدن کاه و کلش در مناطق نزدیک به عرصه‌های طبیعی گاه باعث آتش سوزی در مراتع می‌شود که این امر خسارات زیادی به طبیعت وارد می‌کند.

مدیرکل محیط زیست البرز افزود: اطفاء آتش ایجاد شده در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان به واسطه وسعت این عرصه‌ها بسیار سخت است و گاه چندین روز زمان می‌برد به همین دلیل محیط زیست نسبت به جلوگیری از وقوع این حوادث حساسیت ویژه ای دارد.

وی گفت: مسافران باید دقت نظرکافی داشته باشند که بعد از تفریح، آتشی که روشن می‌کنند را خاموش کنند چون 99 درصد آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی استان عامل انسانی دارد و به راحتی قابل پیشگیری است.  

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.