حجت الاسلام علی خاتمی در آئین رژه نیروهای مسلح استان زنجان که امروز یکشنبه /۳۱ شهریور ماه جاری/ به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، افزود: امروز جمهوری اسلامی با تکیه بر توانمندی های خود به خودکفایی رسیده و از توان بالای رزمی، دفاعی و قدرت ایستادگی در مقابل دشمنان برخوردار است.

وی اظهار داشت: قدرت موشکی و پهبادی ایران همه جهان را مبهوت کرده است و امروز با توجه به توان نظامی و قدرت بازدارندگی بالا در  مقابل بی منطق ترین رئیس جمهوری آمریکا که فقط پول و شهوت را می بیند، ایستاده است.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس مایه نجات، سربلندی، عزت و عظمت انقلاب و جمهوری اسلامی شده است، افزود: امروز بدون ایران، هیچ تصمیمی در منطقه عملی نیست و در واقع نقش تعیین کننده ای دارد که این قابل تحسین است.

امام جمعه زنجان با تاکید براینکه راه و تکلیف ما در مقابل دشمنان دین و قرآن را سیدالشهدا معین کرده اند، گفت: اینکه لطف و نصرت الهی، شامل حالمان شد و دشمنان در برابر انقلاب و نظام اسلامی ایران،  خوار و زبون شدند در واقع پرتوی از عاشورا بود و امروز نیز اقتدار ایران در عرصه های علمی، فرهنگی و نظامی و قدرت دفاعی، رزمی و موشکی در پرتو این مکتب شکل گرفته است.

حجت الاسلام خاتمی، افزود: نسل امروز باید آگاه باشد که فرزندان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح با چنگ و دندان ایستاده و مقاومت و پایداری از خود نشان دادند که نتیجه آن،  عزت و سربلندی برای ایران و خوار و زبونی برای دشمنان اسلام بود.  

وی با تاکید براینکه ما تربیت شده مکتب عاشورا و سیدالشهدا هستیم، اظهار داشت: رزمندگان اسلام و ملت ایران در دوران دفاع مقدس، راه استقامت و مقاومت را در برابر تجاوزات رژیم بعث عراق و حامیانش، برگزیدند و تن به ذلت ندادند و اجازه ندادند.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه دشمن که پیروزی انقلاب اسلامی را برنمی تابید برای دستیابی به اهداف شوم و نامشروع خود و شکست انقلاب و نظام جمهوری اسلامی،  جنگ نابرابری را بر کشور تحمیل کرد، افزود: اما ایران یک تنه در مقابل رژیم صدام که از سوی ۲  ابرقدرت شرق و غرب (شوروی و آمریکا) مورد حمایت مالی و نظامی قرار داشت، ایستاد و جبهه استکبار را مجبور به پذیرش شکست مفتضحانه کرد.

امام جمعه زنجان به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردی از دیار فقاهت، عرفان، تقوا، شجاعت و آزادگی برای سرنگونی طاغوت و طاغوتیان به پا خواست و مردم را به قیام علیه زورگویان و چپاولگران، دعوت کرد و شرق و غرب استعمارگر و سلطه طلب با پیروزی انقلاب، احساس خطر کرده و از همان زمان توطئه ها و نقشه های مختلف خود را برای شکست انقلاب بکار گرفتند اما به مقصود نرسیدند.

۶۰۸۴/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.