فتح‌الله حقیقی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان زنجان که با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: در صورتی که مسئولان ملی، موافقت و حمایت کنند توان اجرای این طرح را داریم و نتایج بسیار بهتری با اجرای آن تحویل نظام و کشور خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرصت، ظرفیت و پتانسیل‌های زیادی در استان زنجان در بخش‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، خیران، هیأت های مذهبی، سازمان‌های مردم‌نهاد و باورهای اعتقادی وجود دارد و در صورتی که از این ظرفیت‌ها استفاده شود ابتدا برای استان و سپس برای کشور، بسیار مفید خواهد بود.

حقیقی با اشاره به بخشی از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه اجتماعی در زنجان، گفت: برگزاری بی‌حاشیه انتخابات مجمع مشورتی جوانان به صورت رسمی و دادن حق انتخاب مشاوران جوان استاندار به خود جوانان، برگزاری جشنواره اقوام و عشایر با حضور تمام استان‌ها به مدت ۲۴ روز، تدوین سند امنیت غذایی استان، تشکیل کمیته رصد اجتماعی ذیل شورای تامین استان در راستای تکریم و انتقال پیام مردم به مدیران و اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به جوانان از جمله این اقدامات است.

وی افزود: طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان برای پذیرفته شدن در رشته‌ها و دانشگاه‌های معتبر کشور از مهر امسال در مدارس شبانه‌روزی روستایی اجرا خواهد شد و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی نیز در خصوص اجتماعی کردن سلامت، تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

حقیقی ادامه داد: پرداختی کمیته امداد در استان زنجان ۳.۵ برابر و پرداختی به محسنین ۲ برابر میانگین کشور بوده و مردم این استان از نظر مصرف نکردن کالاهای خارجی، رتبه دوم کشور را دارند.

استاندار زنجان تصریح کرد: تمام این اقدامات می‌تواند مستقیم و غیرمستقیم در حوزه اجتماعی موثر باشد که می‌توان به صورت کشوری آنها را نهادینه کرد.

مقام عالی دولت در استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آتش‌سوزی روز گذشته / سه‌شنبه/ در شهرستان طارم، گفت: عامل این آتش‌سوزی، صد درصد انسانی بوده و عوامل آن دستگیر شده که با شدت تمام باید برخورد شود.

وی اظهار داشت: این آتش‌سوزی با کمک ۶۰۰ نیرو خاموش شد که ۱۵۰ نفر از طارم و ۴۵۰ نفر از مرکز استان اعزام شده بودند که جای تقدیر از زحمات تمام نیروها و دستگاه‌ها است که برای اطفای حریق، کمک کردند.

حقیقی خاطرنشان کرد: از ۱۰۶ حادثه‌ای که تا کنون در سال جاری در استان زنجان رخ داده ۶۶ مورد مربوط به آتش‌سوزی بوده که منشا اکثر آن‌ها عامل انسانی است.

مدیریت جامعه، نگاه اندام‌واره لازم دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز با بیان اینکه فرهنگ در کشور مظلوم واقع شده است، گفت: یکی از آسیب‌ها این است که یک یا ۲ مساله را اصل قرار داده و از سایر مسائل غافل می‌شویم در حالی که مدیریت جامعه، نگاه اندام‌واره لازم دارد.

حجت‌الاسلام علی خاتمی اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی در تمام جوامع اتفاق می‌افتد اما برخی به صورت زیربنایی نگاه کرده و به سراغ علت‌ها می روند که در نتیجه، آسیب‌شناسی شده و منجر به کاهش آسیب ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی دیگر از جوامع به سراغ معلول‌ها رفته و نتیجه هم نمی‌گیرند که این موضوع باید بررسی شود.

حجت الاسلام خاتمی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب که مخاطب اول آن فرهیختگان، اندیشمندان و جوانان هستند، انتظار از صاحبان فکر و اندیشه این است که برای آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی داشته باشند.

امام جمعه زنجان اظهار داشت: باید برش استانی و نگاه مساله‌محور در آسیب‌های داشته باشیم.

۹۵۵۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.