ذبیح الله خدائیان  روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری طارم  با اشاره به طرح کاداستر و لزوم تبیین اهمیت آن بین مردم و مسئولان گفت: طرح کاداستر دارای لایه های متعدد اطلاعاتی بوده که برای اجرای آن تمامی سازمانها و دستگاه ها باید اطلاعات ملکی خود را برای جانمایی در اختیار سازمان ثبت قرار دهند.

وی حذف زمین خواری، از بین رفتن فساد، حل مشکل تداخل مرزها، افزایش شفافیت در مالکیت های افراد را از مزیت های اجرای طرح کاداستر بر شمرد و افزود: اجرای این طرح هزینه بر است و قانونگذار به خوبی بودجه اجرای این طرح را از محل درآمدهای آن پیش بینی کرده است و مقرر داشته که صد درصد درآمدهای طرح، صرف اجرای کاداستر شود اما هم اکنون بیش از ۴۰ درصد آن را دراختیار هلال احمر کشور قرار می دهند که هیچگونه نقشی در اجرای طرح ندارد و لزوم بازنگری در آن ضروری است.

خدائیان اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوای مساعد طارم و به تبع آن رونق کشاورزی و وابسته بودن این شهرستان به اقتصاد کشاورزی، برای توسعه هر چه بیشتر این شهرستان نیاز به راه اندازی صنایع تبدیلی می باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر مهم یکی از مولفه های اصلی، جذب سرمایه گذار و فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری بویژه ارتقاء امنیت برای حضور سرمایه گذاران در طارم است.

وی در مورد نبود اسناد مالکیت برای زمینهای کشاورزی طارم تصریح کرد: با توجه به وجود معیارهای مختلف در قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی موانعی وجود دارد که برای حل این مشکل با سازمان امور اراضی در تعامل هستیم تا با دقت کافی زمین های هر منطقه ای بررسی شده تا در نهایت در مورد صدور سند مالکیت به زمینهای کشاورزی به نتیجه مطلوبی برسیم.

معاون رئیس قوه قضائیه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف والای قیام عاشورا عنوان و تشریح کرد: ظلم و فتنه در طول تاریخ وجود داشته و در حال حاضر نیز، دشمنان انقلاب اسلامی به طور مستمر در حال فتنه انگیزی بوده و سعی دارند با استفاده از بهانه های مختلف در میان مردم کشور شک و تردید ایجاد کنند، بنابراین ضروری است با توجه به سابقه طولانی دشمن در ایجاد نارضایتی بین مردم کشور و با تکیه بر منویات و مواضع صریح مقام معظم رهبری در مورد دشمنان این مرز و بوم، مسیر مبارزه و مقاومت با دشمنان را درپیش بگیریم.

خدائیان ضمن اشاره به رویکرد دستگاه قضا به مبارزه با فساد در کشور، اظهار داشت: امروزه یکی از انحرافات در جامعه اسلامی ما مسئله فساد می باشد که یکی از عوامل اصلی نارضایتی مردم کشور است.

وی ادامه داد: سابقه تاریخی مردم ایران نشان از مقاومت آنان در مقابل سختی، ظلم و مشکلات فراوان بوده که دلیل آن وجود حکومت اسلامی و پیوند قوی حکومت با دین مبین اسلام است و تنها موضوعی که در حال حاضر مردم ایران را بیش از هر چیز آزار می دهد رخنه کردن فساد بوِیژه در بین ادارات و مسوولین کشور است.

این مسئول بهترین راه مبارزه با فساد را پیشگیری از شکل گیری آن عنوان و تاکید کرد: برای مبارزه با فساد باید تمامی دستگاهها و مسوولین نظام با قوه قضائیه همکاری داشته باشند، چرا که برای پیشگیری از فساد در کشور حضور و تلاش سایر قوا ضروری است.

خدائیان یادآور شد: قوه مجریه و قوه مقننه، به ترتیب می توانند با انسداد منافذ و گلوگاههای مربوط به فساد و همچنین تصویب قوانین موثر و جرم زا نبودن این قوانین، در پیشگیری و شکل گیری فساد نقش موثری ایفا کنند.

۹۸۸۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.