اسماعیل قلی‌زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محیط‌بانان، روز جمعه/۸ شهریورجاری/ با گشت زنی در روستای چورزق واقع در جاده زنجان - بیجار، ۶ صیاد غیرمجاز را حین زنده گیری پرنده سهره طلایی دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: از این متخلفان که غیربومی بودند تعداد ۱۰۳ قطعه سهره طلایی به همراه چهار رشته تور زنده گیری پرنده و پنج عدد قفس نگهداری پرندگان کشف و ضبط شد که پس از تشکیل و تکمیل پرونده تخلف، هر ۶ متخلف به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

قلی زاده با بیان اینکه این صیادان خاطی در مجموع ۲۰ میلیون ریال جریمه شدند، افزود: فقط پنج قطعه از این پرنده های سهره طلایی که دست آموز بودند و برای به دام انداختن دیگر سهره ها از آنها استفاده می شد قابل رهاسازی در طبیعت نبودند.

وی با بیان اینکه این صیادان غیربومی مدعی بودند ۷۰ قطعه از این سهره ها را از دیگر صیادان پرنده خریداری کرده اند و تنها حدود ۳۰ قطعه از آنها را خود صید کرده اند، تصریح کرد: زنجان زیستگاه پرندگان سهره طلایی و معمولی است و از ابتدای سال تا هشتم شهریور جاری، موردی از صید پرنده سهره در زنجان نداشتیم.  

سهره طلایی پرنده ای کوچک جثه و به اندازه ۱۲سانتی متر، دارای دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و به نسبت باریک بوده و پرواز این پرنده موجی و رقص مانند است. 

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.