سیدرضا مدنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این شکارچی خاطی در پی اعلام یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش در حین شکار این پرنده زیبا و حلال گوشت توسط محیط بانان دستگیر شد.
وی اظهار داشت: از این شکارچی غیرمجاز، یک قبضه سلاح شکاری 12 تیر فشنگ ساچمه زنی، پنج تیر پران، پنج تیر فشنگ چارپاره، یک تیر فشنگ تک گلوله و لاشه یک قطعه کبک به دست آمد.
مدنی افزود: این شکارچی متخلف که بومی منطقه است پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شد.
وی تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت این شهرستان به صورت شبانه روز، مناطق را به دقت رصد و پایش می کنند و با کسانی که بدون داشتن مجوز اقدام به شکار و صید کنند برابر با قانون و مقررات رفتار خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، شکار هر قطعه کبک مبلغ 2 میلیون ریال جریمه دارد که فرد متخلف باید به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست واریز کند و از جنبه عمومی نیز، قاضی پرونده رای و نظر می دهد.
کبک، نقشی بسیار مهم در کنترل و مهار آفت سن گندم دارد و با حذف این پرندگان باید به اجبار از سموم شیمیایی استفاده کرد که این نیز برای سلامت انسان مضر است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.