حامد تقی بیگلو، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعه /24 آذر جاری/ 2 فرد متخلف، قصد انتقال 22 قطعه سهره طلایی با یک دستگاه خودروی سواری پراید از مسیر ارتباطی زنجان - بیجار را داشتند که در دام پلیس ایجرود گرفتار شدند.
وی اظهار کرد: این 2 فرد خاطی که غیربومی بودند در تحقیقات به عمل آمده، مدعی شدند که این پرندگان زیبا و خوش الحان را از یکی از استان های همجوار و به منظور فروش و کسب درآمد، تهیه کرده اند.
تقی بیگلو با بیان اینکه این 2 نفر در یک قفس و در فضایی بسیار تنگ و مناسب این سهره ها را منتقل می کردند افزود: در این رابطه پرونده ای تشکیل شد تا متخلفان اعمال قانون شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این سهره ها از شرایط لازم برای رهاسازی در طبیعت برخوردار بودند بنابراین به خاطر ترس از تلف شدن، امروز /شنبه/ توسط محیط بانان درباغات اطراف 'سد گلابر' رها شدند و یکی از دستگیر شدگان، جرم نقل و انتقال این پرندگان را عهده دار شد که تا تعیین حکم، با وثیقه 500 هزار تومانی آزاد شد.
به گزارش ایرنا، 17 آبان امسال نیز 98 قطعه سهره معمولی و طلایی توسط عوامل نیروی انتظامی و محیط بانان این شهرستان کشف و در دامان طبیعت رها شدند.
در این رابطه نیز 2 فرد متخلف که قصد انتقال 93 قطعه سهره معمولی و پنج قطعه سهره طلایی با یک دستگاه خودروی سواری از مسیر ارتباطی زنجان - بیجار را داشتند در دام قانون گرفتار شدند.
این 2 صیاد خاطی با استفاده از پنج عدد قفس سهره ها را به مقصد قزوین حمل می کردند که پرونده ای در این خصوص تشکیل و پرنده ها در دامان طبیعت رها سازی و خاطیان نیز به یک میلیون و 930 هزار تومان جریمه در حق محیط زیست محکوم شدند.
استان زنجان زیستگاه 2 نوع پرنده زیبای سهره از نوع معمولی و طلایی است و محیط زیست برای صید هر قطعه از این نوع پرندگان مبلغ 2 میلیون ریال جریمه به عنوان ضرور و زیان از خاطیان دریافت می کند و از جنبه عمومی جرم نیز رای و نظر قاضی پرونده، شرط است.
سهره، پرنده ای کوچک جثه و اندکی کوچکتر از گنجشک خانگی با اندازه 12سانتی متر، دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و نسبتا باریک بوده و پرواز این پرنده موجی و رقص مانند است.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.