زنجان - ایرنا - رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان روز چهارشنبه  در نشست خبری افزود: این کار ارزشمند  امکان پذیر نیست مگر آنکه مقوله  مهم آموزش در کلیت جدی گرفته شود  که دراین ارتباط  دانشگاه جامع علمی و کاربردی بیش از گذشته آن را  مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر حسن طغرانگار افزود: آموزش این واحد دانشگاهی با یک تحول اساسی از یک و نیم سال گذشته آغاز شده و بر این مبنا شورای عالی اداری کشور طی مصوبه ای  ممنوعیت دولت در حوزه آموزشی را اعلام کرد، یعنی اینکه دولت باید به وظایف حاکمیتی خود بپردازد و از حوزه هایی که می شود  انها  را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی اضافه کرد: بطور طبیعی یک بند وفراز  آن  نیز به دانشگاه جامع علمی وکاربردی باز می گردد  و در این خصوص  مراکزی از قبیل فنی و حرفه ای در زنجان، خدابنده و طارم، مراکز صنعت آب و برق، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ وهنر و دادگستری هم مشمول این مصوبه قرار گرفتند که حداکثر تا یکماه دیگر تعطیل خواهند  شد.

این مسئول ادامه  داد:هر چند مراکز تابعه این واحد دانشگاه کاهش یافته اما ۲ مرکز  علمی وکاربردی جهاددانشگاهی و دیگری مرکز علمی و کاربردی خانه کارگر   ه عنوان مراکز معیین معرفی شده  و علاوه بر آن دانشگاه جامع و علمی وکاربردی در سطح استان نیز فعال بوده تا دانشجویان بتوانند با فراغ خاطر کارهای خود را برای دریافت خدمات لازم انجام دهند.

وی اظهار داشت :رشته هایی انحصاری  مراکزی که مشمول مصوبه نبوده  استمرار یافته  و به لحاظ کد رشته مشکلاتی ایجاد نخواهد شد و  این اقدامات تحولی عمده ای که در دانشگاه  طی سال گذشته  تجربه کرده امسال نیزادامه دارد و امیدواریم این مهم اشکالی را  در کار دانشگاه ایجاد نکند.

وی یادآوری کرد: هم اکنون این واحد دانشگاهی سه هزار و ۵۰۰ دانشجود دارد که در مقایسه  ورودی سال قبل یکهزار و ۳۰۰ دانشجو داشت که امیدواریم این رقم  طی سال تحصیلی جاری افزایش یابد.

طغرانگار افزود: این واحد دانشگاهی ۹۰۰ مدرس دارد که با توجه به سیاست اتخاذ شده از سال گذشته برای ساماندهی مدرسان، پرونده های همه آنان یک بار مورد بازنگری قرار گرفت  این در حالی است  طی  سال های گذشته  امکان همکاری با فردی با  مدرک کارشناس یارشد وجود داشت اما اکنون این مهم تغییر یافته و ملاک های مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: این واحد دانشگاهی همه مدرسان مشغول بکار این واحد را با تشکیل هیات تخصصی از اساتید مطرح  و صاحب نظر دانشگاههای استان ساماندهی کرد   که پس از فرآیندها  ۷۵ درصد  آنان معادل ۵۵۰ نفر تایید شدند  و ۲۵ درصد دیگر ریزش کردند  که  عدم  همخوانی امار به دلیل آن است  که  مراحل اداری کاری  برای دریافت کد مربوطه برخی مدرسان در حال انجام است.

به گفته این استاد دانشگاه، ساماندهی مدرسان این دانشگاه در راستای ارتقای کیفیت دانشگاه جامع علمی و کاربردی زنجام انجام گرفته است.

۹۶۴۶/8068

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.