مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان، از برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی در آبان‌ماه امسال خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، یحیی رحمتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به علت توالی جشنواره‌های تابستانی در زنجان و در راستای استفاده از همه فرصت‌های موجود برای جذب گردشگر، با هدف توزیع مناسب رویدادهای گردشگری، چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی، آبان‌ماه امسال در زنجان برگزار می‌شود.

 

وی با یادآوری اینکه همزمان با میلاد مبارک رسول اکرم (ص)، چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان برپا خواهد شد، ادامه داد: برگزاری رویدادهای مختلف در زنجان و استقبال مردم از این رویدادها، زنجان را به شهر جشنواره‌ها تبدیل کرده است که امسال نیز با توجه به برنامه‌ریزی سنواتی جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی که از 21 تا 25 مردادماه در مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان به اجرا در می‌آید، بر آن شدیم تا چهاردهمین دوره از جشنواره ملی آش ایرانی را در آبان‌ماه با هدف توزیع زمانی مناسب رویدادهای گردشگری برگزار کنیم.

 

رئیس چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی، هدف از برگزاری جشنواره‌ها را جذب گردشگر در همه فصول سال خواند و گفت: رویدادهای گردشگری با هدف ایجاد بهانه و فراهم کردن زمینه‌های انگیزشی سفر برای گردشگران و مسافران در مناطق کم‌گردشگر به‌ویژه در فصول رکود گردشگری برپا می‌شوند که جشنواره ملی آش ایرانی نیز به همین علت در سال 84 در فهرست جاذبه‌های خاص گردشگری استان زنجان تعریف شد. هر ساله نیز به بهانه برگزاری این جشنواره طی سیزده دوره برگزاری در فصول مختلف تعداد قابل توجهی از مسافران و گردشگران به استان زنجان سفر می‌کنند.

 

رحمتی با اشاره به اینکه جشنواره ملی آش ایرانی رکورد بازدید روزانه 120 هزار نفر را در کارنامه خود دارد، بیان کرد: این جشنواره به یک مطالبه مردمی بدل شده و از جای‌جای کشور همه ساله هم‌وطنان‌مان خواستار برگزاری آن هستند که امسال نیز مانند سنوات گذشته هر چه باشکوه‌تر برگزار خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.