یحیی رحمتی روز چهارشنبه با اعلام این خبر، افزود: : همزمان با میلاد مبارک رسول اکرم (ص)، ۲۴ آبان امسال چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان برگزار می شود. 

گفتنی است پیش از این موعد برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی ۲۱ تا ۲۵ مرداد امسال اعلام شده بود.  

رحمتی اظهار داشت: برگزاری رویدادهای مختلف در زنجان و استقبال مردم از این رویدادها، زنجان را به شهر جشنواره ها تبدیل کرده است که امسال نیز با توجه به برنامه ریزی های انجام شده پیرامون  جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی که از ۲۱ تا ۲۵ مردادماه در مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان به اجرا در می آید بر آن شدیم تا چهاردهمین دوره از جشنواره ملی آش ایرانی را در آبانماه با هدف توزیع زمانی مناسب رویدادهای گردشگری برگزار کنیم.

رییس چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی هدف از برگزاری جشنواره ها را جذب گردشگر در تمام فصول سال خواند و گفت:رویدادهای گردشگری با هدف ایجاد بهانه و فراهم نمودن زمینه های انگیزشی سفر برای گردشگران و مسافران در مناطق کم گردشگر به ویژه در فصول رکود گردشگری برپا می شوند که جشنواره ملی آش ایرانی نیز به همین علت در سال ۸۴ در فهرست جاذبه های خاص گردشگری استان زنجان تعریف شد.  

وی افزود: هر ساله نیز به بهانه برگزاری این جشنواره طی سیزده دوره برگزاری در فصول مختلف تعداد قابل توجهی از مسافران و گردشگران به استان زنجان سفر می کنند.

رحمتی با اشاره به اینکه جشنواره ملی آش ایرانی رکورد بازدید روزانه ۱۲۰ هزار نفر را در کارنامه خود دارد، بیان کرد: این جشنواره به یک مطالبه مردمی بدل شده و از جای جای میهن عزیزمان همه ساله هموطنانمان خواستار برگزاری آن هستند که امسال نیز مانند سنوات گذشته هر چه با شکوه تر برگزار خواهد شد.

۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.