خانه هلال، مرکزی با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، قراردادی یا پیمانی در سطح محلات شهرها و روستاها است که توسط  داوطلبان، خیرین، نیکوکاران و واقفین به منظور ارائه خدمات در شرایط بحرانی فعالیت می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از زلزله کرمانشاه و سیل فروردین امسال و به منظور همکاری دهیاران و شهرداران با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر مقرر شد خانه های هلال در همه روستاها و شهرستان های استان راه اندازی شود.
شهرام میرزایی افزود: برای تحقق این  امر مهم در شهرستان های خدابنده، ابهر، خرمدره و ایجرود، بخش مرکزی ماهنشان و دندی، در شهرستان طارم نیز در شهرهای گیلوان و آببر جلسات توجیهی و آموزش دهیاران انجام شده است.
وی اضافه کرد: برای راه اندازی خانه های هلال در سطح استان ابتدا آموزش دهیاران، جلسات توجیهی و آموزش شوراهای اسلامی در روستاها ضروری بوده که تاکنون همه این موارد انجام شده است.
به گفته این مسئول،  پس از انجام مرحله افتتاح خانه های هلال در ساختمان دهیاری روستاها، جذب و عضوگیری از داوطلبان آغاز و این علاقمندان نیز از آموزش های امدادی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: با راه اندازی این خانه ها، روستاییان  به عنوان کمک یار جمعیت هلال احمر در مواقع بحران، حوادث طبیعی و غیرطبیعی از آموزش کمک های اولیه بهره مند می شوند.
وی، ایجاد فرهنگ داوطلب محوری در جمعیت هلال احمر استان زنجان را یکی دیگر از اهداف مهم  راه اندازی خانه هلال بیان کرد  و گفت که : آشنایی با خدمات در مواقع بحرانی، نحوه جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی در شرایط بحرانی و امدادرسانی  از مهمترین برنامه های آموزشی است.
وی  اظهار داشت: این مهم در راستای تحقق برنامه های پنج ساله جمعیت هلال احمر، ارتقای شاخص مشارکت های مردمی و تامین منابع داوطلبی با ایجاد خانه های هلال در مناطق شهری و روستایی انجام می گیرد.
میرزایی افزود: با توجه به آسیب پذیر بودن روستاها در هنگام حوادث و اهمیت آموزش به اقشار مختلف جامعه هنگام بروز حادثه، راه اندازی خانه های هلال با استفاده از ظرفیت دهیاران و شورای اسلامی روستاها در زمینه فعالیت های بشر دوستانه امری ضروری است.

۹۶۴۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.