به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون 87 میلیاردریال زکات در این استان جمع آوری شده و طبق برنامه ریزی ها این میزان تا پایان سال به 94 میلیاردریال خواهد رسید.
وی اظهار کرد: 60 درصد زکات جمع‌آوری ‌شده باید صرف فقرا و 40 درصد صرف طرح ها شود که در این استان 65درصد زکات برای فقرا و 35 درصد در بخش طرح‌های عمرانی هزینه شده که فقرا و نیازمندان با محوریت ائمه جمعه و جماعت در اولویت کمک قرار دارند.
صفری خاطرنشان کرد: ترویج، نشر، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات از مصادیق اقتصادمقاومتی در جامعه اسلامی است و پرداخت زکات موجب می‌شود در کنار رفع مشکلات و نیازهای فقرا و نیازمندان در بخش‌های مختلف، برکت نیز در جامعه جاری و سرازیر شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: کارهای خوبی در حمایت از محرومان منطقه با استفاده از ظرفیت زکات انجام گرفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و این مهم با انسجام و همدلی به وضعتی مطلوب محقق می شود.
وی اظهار کرد: جلسات شورای زکات در روستاها، شهرها، بخش‌ها و شهرستانها با رویکرد ایجاد عزم و اراده همگانی برای ترویج، فرهنگ‌سازی و احیای این فریضه الهی و گفتمان سازی در این بخش در همه سطوح تشکیل می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردارند که 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی از جمله آنها هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.