مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب استان زنجان گفت: طرح تامین آب آشامیدنی شهرهای ابهر و خرم‌دره هفته آینده به صورت آزمایشی وارد مدار می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علیرضا جزءقاسمی در جمع مدیدان خرم‌دره، دشت ابهر و خرم‌دره را از بحرانی‌ترین دشت‌های استان عنوان کرد و افزود: باید برای آب‌های سطحی این منطقه مطالعات انجام شود.

 

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه در زمینه شبکه فاضلاب، ادامه داد: شبکه فاضلاب مشکل آب‌های سطحی را حل نمی‌کند، زیرا این شبکه تنها فاضلاب‌های خانگی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

این مسئول با بیان اینکه تصفیه‌‌خانه آب شرب خرم‌دره و ابهر از سد کینه‌ورس با پیشرفت فیزیکی 87 درصد و اعتباری در حدود 52 میلیارد تومان آماده افتتاح است، بیان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهری خرم‌دره در صورت تکمیل شدن و افتتاح، فقط فاضلاب‌های خانگی را تصفیه خواهد کرد.

 

جزءقاسمی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی طرح تامین آب آن از سد کینه‌ورس که از سال ۸۸ آغاز شده بود تا سال ۹۲ تنها 8 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: این طرح با ظرفیت آب‌دهی ۴۰۰ لیتر بر ثانیه در زمینی به مساحت ۹ هکتار احداث شده که تاکنون ۵۲۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

 

این مسئول با بیان اینکه از ۴۰۰ لیتر آب‌دهی این طرح ۲۲۰ لیتر برای ابهر و ۱۸۰ لیتر آن نیز به خرم‌دره اختصاص یافته است، بیان کرد: آب آشامیدنی خرم‌دره هم‌اکنون با ۱۱ حلقه چاه تامین می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه مهم‌ترین بخش این طرح است که ظرفیت تصفیه ۲۱۲ میلیون مترمکعب آب را در سال دارد، گفت: تصفیه‌خانه این طرح پیشرفته و به‌روز طراحی شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به تعیین ۴۰ پروژه اولویت‌دار استان توسط استاندار، یاداور شد: تصفیه‌خانه این طرح نیز در لیست این ۴۰ پروژه قرار دارد.

 

جزءقاسمی از آغاز شمارش معکوس برای بهره‌مندی شهروندان ابهری و خرم‌دره‌ای برای بهره‌مندی از این پروژه طی هفته‌های آینده خبر داد و گفت: طرح تامین آب آشامیدنی شهرهای ابهر و خرم‌دره هفته آینده به صورت آزمایشی وارد مدار می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.