رضا عسگری  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفته های گذشته و با اجرای الگوی جدید ساماندهی خطوط حمل و نقل  در حوزه اتوبوسرانی رانندگان این صنف از دست از کار کشیدند  که علت این مساله را در امد کم خود اعلام کردند.

وی اظهار داشت: بر این پایه،  طی جلسات برگزارشده  و طبق آخرین پیشنهاد شهرداری مقرر شد برا ی جبران درآمد رانندگان اتوبوس های درون شهری روزانه ۳۰۰ هزار تومان در قالب یارانه  از سوی شهرداری در صورت وجود مسافر و یا تعداد کم پرداخت کند.

این مسئول ادامه داد: در نهایت طبق تفاهم و توافقی که بین رانندگان و سازمان اتوبوسرانی انجام گرفت این موضوع مهم برای رانندگان برطرف شد و هم اکنون در حال فعالیت و جابجایی مسافران هستند.

وی اضافه کرد:  هر چند بررسی ها نشان می داد که  بخشی از نارضایتی ها  به شهروندان به دلیل عدم استقبال از این وسلیه عمومی باز می گردد که در این راستا رصد و پیشنهادات لازم برای بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفته که یکی از کارها اصلاحات مورد نیاز در خطوط اتوبوسرانی است.

فرماندار زنجان ادامه داد: اجرای هر طرحی با اشکالاتی همراه بوده و امکان به صفر رسیدن نارضایتی های احتمالی نیز وجود ندارد  که در این خصوص تلاش می شود، اقدامات در مسیر صحیحی هدایت شود  که تحققاین مهم می تواند موارد را به حداقل کاهش دهد.

وی اظهار داشت: با گذشت اجرای خطوط ساماندهی حمل و نقل درونشهری زنجان به ویژه الگوی جدید تردد اتوبوس ها  از کاهش تنش بین رانندگان و مسافرین حکایت دارد و امیدواریم  رانندگان با تعداد افزایش سفرهای روزانه پویایی این طرح منتهی شود و از  طرفی آشتی بین شهروندان باناوگان حمل و نقل درونشهری بیش از گذشته فراهم شود.

عسگری افزود: به این مهم توجه داشت که وضعیت ناوگان حمل و نقل همگانی و سیتسم اتوبوسرانی شهر زنجان ثابت بود و به عبارتی در عمل کارآیی لازم نداشت، به ویژه آنکه تمامی خطوط اتوبوسرانی به مرکز هسته‌ای شهر ختم می شد.

وی یادآوری کرد: بروز همین مساله وضعیت ترافیکی نامطلوبی را در هسته مرکزی شهر رقم زده بود و دراین میان تردد ۱۴۰ دستگاه اتوبوس کشش لازم در معابر شهری را نداشت و در نتیجه مشکلات برای شهروندان بسیار مضاعف تر شده بود.

وی اضافه کرد: از طرفی افزایش آلودگی هوا نیز ره آورد تردد این اتوبوس‌ها با توجه کاهش عمر بالای انها نمایان بود و در این راستا طبق آمارهای ارائه شده،  سفرهای شهری توسط ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶  حتی به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافت.

این مسئول ادامه داد:ب ررسی ها نشان می داد که  سرعت پایین ناوگان  عامل اصلی کاهش تقاضای سفر با اتوبوس درونشهری زنجان بود  و بر همین مبنا شهروندان زنجانی بیشتر بر استفاده از وسلیه نقلیه خود تاکید داشتند.

فرماندار زنجان ادامه داد: با اجرای الگوی تردد جدید ناوگان اتوبوسرانی زنجان و رایگان شدن یک هفته برای استفاده عموم با استقبال فراوان مواجه شد که هزینه های آن توسط شهرداری پرداخت شد و از طرفی  این کار با هدف آشنایی مردم با خطوط جدید و کاستن از سردرگمی  شهروندانی زنجانی انجام گرفت.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.