مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، از اعزام 15 سفیر انفال در سال‌جاری به 40 روستای استان در ماه‌های تبلیغی (محرم و صفر) خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر رحیمی‌نیا با بیان اینکه در ماه‌های تبلیغی (محرم و صفر) امسال 15 سفیر انفال در 40 روستا، کار خود را آغاز خواهند کرد، گفت: در حال حاضر 20 روحانی مبلغ آموزش دیده در استان وجود دارد.

 

به گفته مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان طرح سفیران انفال از سال 93 در استان کلید خورد و در طی چند سال اخیر به استان‌های دیگر نیز تسری یافت.

 

وی اظهار کرد: اکنون ادارات کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری همه استان‌های کشور موظف به اجرای این طرح هستند. در این طرح از ظرفیت علمای دینی برای ورود به موضوعات فرهنگی منابع‌طبیعی استفاده می‌کنند.

 

رحیمی‌نیا، حضور روحانیون در رفع مشکلات و مناقشات منابع‌طبیعی بین روستائیان را موثر دانست و گفت: تلاش می‌کنیم تا امسال از ظرفیت روحانیون مستقر در روستاها نیز استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ حراست و حفاظت از عرصه‌های ملی و منابع‌طبیعی از عمده وظایف سفیران اعزامی به روستاها است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: حراست و حفاظت از منابع‌طبیعی نیاز به عزم همگانی دارد و سفیران انفال نیز می‌کوشند تا در این راستا نقش خود را به خوبی ایفا کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.