عزت الله حسینی روز شنبه در کارگاه آموزشی و توجیهی آئین نامه اجرایی ماده 29 احکام دائمی برنامه های توسعه در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: بر اساس این آیین نامه و تاکید سازمان جنگل ها و مراتع کشور طرح های مربوط به مرتعداری و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به جوامع محلی در قالب تعاونی های منابع طبیعی و آبخیزداری واگذار می شود.
حسینی ادامه داد: آموزش اصول صحیح حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع‌طبیعی و آشنایی تعاونی‌ها به روش‌های جلوگیری از تخریب عرصه‌های منابع طبیعی از اولویت های دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها و مراتع کشور است.
به گفته وی، دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها و مراتع کشور با اجرای روش های نوین آموزش و ترویج مانند ایجاد جامعه محلی همفکر در روستاها، برگزاری گردهمایی و برگزاری نشست های آموزشی و توجیهی با بهره برداران و اعضای تعاونی های منابع طبیعی و آبخیزداری به دنبال توان افزایی بهره برداران عرصه های منابع طبیعی و اجرای آیین نامه است.
معاون دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها و مراتع کشور خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ بهره برداری صحیح، علمی و معقول از عرصه‌های منابع‌ طبیعی تجدیدشونده در بین اعضای تعاونی‌ها، ایجاد زمینه‌های مناسب برای جلب مشارکت‌های مردمی و هدایت تعاونی‌ها به منظور توسعه و احیاء منابع‌طبیعی از رویکردهای این دفتر در زمینه تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری است.
معاون دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها و مراتع کشور تصریح کرد: توان افزایی تعاونی ها برای داشتن مدیریت انسانی و مالی مناسب و مدیریت اجرای طرح ها، لازمه و پیش نیاز اجرای بند(ب) ماده 29 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور است.
به گزارش ایرنا، معاون دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها و مراتع کشور برای شرکت در کارگاه آموزشی و توجیهی آئین نامه اجرایی بند (ب)ماده 29 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور به استان سمنان سفر کرد.
آئین نامه اجرایی بند (ب)ماده 29 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور بر واگذاری طرح های مرتبط با عرصه های منابع طبیعی به تعاونی ها و تشکل های مربوطه تاکید دارد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.