مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی 104 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

 

میرحیدر رضوی در گفت وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: 31 تیرماه، آخرین مهلت ارائه الکترونیکی اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری بابت عملکرد پارسال بود که اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا ساعت 24 سی و یکم تیرماه فرصت داشتند تا با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir نسبت  به ارسال اظهارنامه عملکرد پارسال و پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

 

این مسئول ادامه داد: پس از پایان این فرصت بر اساس آمار اولیه‌ای که در دسترس است، ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی 104 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. همچنین در قابل توجه است که مالیات ابرازی سال گذشته نیز نسبت به 96 با رشد همراه بوده است.

 

وی از افزوده شدن 1640 اظهارنامه بخش حقیقی به اظهارنامه‌های دوره قبل، افزود: در حال حاضر اقتصاد کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند حضور و مشارکت آحاد مردم در عرصه کار و تلاش است و در سالی که به نام «رونق تولید» نام‌گذاری شده، اراده ملی و عزم همگانی برای ارتقای توان نظام مالیاتی و توسعه زیرساخت‌ها به منظور استقلال و شکوفایی اقتصاد کشور در سال‌جاری، نمودی دوچندان یافته و همه ارکان نظام اکنون به این اجماع رسیده‌اند که ارتقای کارآیی و اثربخشی نظام مالیاتی، سکوی پرتاب اقتصاد کشور به سمت توسعه پایدار اقتصادی به شمار می‌رود.

 

رضوی تصریح کرد: قانون‌گذار در قانون مالیات‌های مستقیم به منظور توسعه کسب و کار، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و حمایت از برخی مشاغل فرهنگی - هنری تسهیلات و مشوق‌هایی در نظر گرفته است و باید توجه داشت که ارائه به‌موقع اظهارنامه مالیاتی شرط برخورداری از این تسهیلات است و در صورت عدم ارائه اظهارنامه در مهلت قانونی، مودیان مشمول جرایم غیرقابل بخشش مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم می‌شوند.

 

به گزارش ایسنا، قانون جدید مالیات‌های مستقیم در 31 تیرماه 94 به تصویب رسیده و از ابتدای سال 95 به اجرا در آمده است. اجرای اصلاحیه جدید قانون مالیات‌ها عملا باعث برقراری هر‌چه مطلوب‌تر عدالت مالیاتی در کشور و ارتقای رضایت‌مندی مودیان سراسر کشور شد و شرایط کلی حاکم بر قانون نوین مالیات‌های مستقیم به سمت مردم‌گرایی و حل مشکلات فعلی نظام مالیاتی پیش می‌رود که رویکرد ویژه‌ای به سمت رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.