معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تقویت و توسعه رشته ریاضی در مناطق و نواحی استان در دستور کار است.

 

داوود بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، در رابطه با سند تحول بنیادین، اظهار کرد: عملیاتی کردن سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش از اولویت‌های آموزش متوسطه در سطح استان و مناطق است.

 

این مسئول با اشاره به توسعه متوازن بین‌رشته‌ای، گفت: در سال‌تحصیلی جاری به استناد شیوه‌نامه ارسالی دبیرخانه در معاونت متوسطه، سایر واحدها و بخش‌های اداری نیز در عملیاتی کردن برنامه‌های کمیته هدایت تحصیلی در سطح مناطق سهیم هستند و باید نقش اساسی خود را ایفا کنند.

 

وی یکی از برنامه‌های دیگر معاونت متوسطه را تقویت و توسعه رشته ریاضی در مناطق و نواحی استان اعلام کرد و افزود: باید خروجی کمیته هدایت تحصیلی تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و ریاضی باشد.

 

بهرامی در رابطه وضعیت کنکور، تصریح کرد: با توجه به دغدغه اولیا درخصوص وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان و همچنین مقوله کنکور و با توجه به هزینه‌های زیادی که در این بخش انجام می‌شود، در سال‌تحصیلی آتی با کمک دستگاه‌های مسئول و در کنار سایر طرح‌ها و برنامه‌ها، طرح تقویت بنیه علمی ویژه مدارس شبانه روزی اجرا خواهد شد.

 

وی یادآور شد: گروه‌های آموزشی قلب تپنده آموزش و نقش آن در اثرگزاری بیشتر، در فرایند یاددهی و یادگیری مهم است و استفاده از نیروهای خوش ذوق و خوش فکر در گروه‌های آموزشی و نقش‌آفرینی بیشترگروه‌های آموزشی در اجرای همه طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی شد.

 

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر سازماندهی تخصصی نیروی انسانی در سطح مناطق، گفت: یکی از انتظارات جدی از مناطق آموزش و پرورش ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی به شکل تخصصی است و نظارت جدی بر تنظیم برنامه‌های هفتگی مدارس نیز باید در همین راستا و برمبنای دانش‌آموز محوری انجام گیرد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی و استمداد از مسئولان محلی، معتمدین و سایر ظرفیت‌های ممکن پوشش حداکثری تحصیلی برای سال‌تحصیلی آینده شاهد باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.