مدیرکل امور تربیتی و مشاوره تحصیلی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید ابعاد پنهان مفاهیم و آموزه‌های قرآنی را با پژوهش بشناسیم و به آن عمل کنیم.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، مسعود شکوهی پیش ازظهر امروز در آیین اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی که در سالن غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، استمرار حرکت در مسیر قرآن‌کریم را نیازمند توفیق الهی دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان باید در قرآن و منابع اسلامی مثل نهج البلاغه و صحیفه سجادیه عمیق شوند؛ چراکه تمسک به این منابع دینی آنان را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصون نگه‌ می‌دارد.

 

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی و فردی در گرو عمل به قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است، گفت: قرآن‌کریم، برای همه پدیده‌های اجتماعی برنامه و راه‌کار دارد که ما از آن غفلت کرده‌ایم.  باید در حوزه پژوهشی فعالیت خود را افزایش دهیم و در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنیم.

 

شکوهی یادآور شد: دانش‌آموزان تاثیر بسزایی در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی دارند و باید ابعاد پنهان مفاهیم و آموزه‌های قرآنی را با پژوهش بشناسیم و به آن عمل کنیم.

 

جعفر گنج‌خانلو نیز در ادامه این آیین یادآور شد: حضور ۷,۵ میلیون دانش‌آموز در مراحل مختلف مسابقات در ۱۴ رشته، بیانگر ایمان بالای فرزندان این مرز و بوم به دین مبین اسلام و کتاب آسمانی قرآن بوده و حضور نسل چهارم انقلاب در مسیر و فعالیت‌های قرآنی نویدبخش و امیدآفرین است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره حضور ۴۷۱ دانش‌آموز پسر قرآنی در مسابقات، گفت: این دانش‌آموزان در رشته تفسیرقرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز به رقابت پرداختند و داشته‌های خود را به ۱۶ داور و ۸ ناظر مسابقات ارائه کردند.  ویژگی بارز استان زنجان در این دوره، استفاده از فناوری‌های نوین در بخش کتبی مسابقات بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.