رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از حادثه غرق شدن 3 دختربچه در منطقه دشتیاری خبر داد.

علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن ابراز تاسف از این حادثه گفت: این 3 دختربچه به نام‌های منیره و مریم خدمتی و یسرا دلشب از روستای کموبازار هستند که برای برداشت آب به داخل هوتگ افتاده و غرق شدند.

وی افزود: این حادثه هیچ ربطی به آموزش و پروش ندارد چرا که مدارس این استان به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرمسیری در تاریخ 31 اردیبهشت ماه تعطیل شده‌ است.

مرادی ادامه داد: ما می پذیریم که این دانش آموزان در طول سال تحصیلی گذشته در مدارس تحت نظارت آموزش و پرورش مشغول به تحصیل بوده اند ولی غرق شدنشان داخل گودال ربطی به آموزش و پرورش ندارد.

 وی تصریح کرد: هوتک نام گودال مصنوعی و یا طبیعی نسبتاً بزرگی در روستاها است که آب حاصل از بارندگی‌ها در آن هدایت و جمع آوری شده و در طول سال به مصارف کشاورزی و آشامیدنی انسان و حیوانات اهلی و وحشی می‌رسد، این گودال در زبان بلوچی در منطقه بلوچستان به هوتِگ مشهور است.

وی عنوان‌کرد: امیدوارم مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسانی به فکر بوده و بعد از گذشت چهل سال از انقلاب با مسئولیت‌های‌شان آشنا شوند چرا که اگر آب این منطقه لوله کشی بود قطعا ما شاهد چنین حادثه تلخی نبودیم و این 3 کودک جان‌شان را از دست نمی دادند.

روستای کموبازار یا ولی محمد بازار در 2 کیلومتری شهر پلان واقع شده و پلان در 70 کیلومتری چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.