مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم پایانی این مسابقات گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، رسالت آموزش و پرورش در چهار حوزه تربیتی و دو ساحت آموزشی خلاصه می شود که بسیاری از فعالیت هایی که در حوزه معاونت پرورشی شکل می گیرد نیز در راستای تحقق اهداف این ساحت هاست.
قاسم علی خدابنده افزود: در سال جاری در مسابقات فرهنگی، هنری دانش آموزان این استان حدود 300 هزار نفر در قالب یک میلیون نفر رشته شرکت کردند که 13 هزار اثر به استان ارسال و مورد داوری قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در مرحله استانی این مسابقات سه هزار نفر در بخش گروهی و انفرادی با یکدیگر به رقابت پرداختند که 300 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
وی با بیان اینکه پرورش این استعداد ها و جلب توجه اولیای دانش آموزان به این مهم از مهم ترین اهداف برگزاری این مسابقات است گفت: شعار آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری 'مدرسه، زندگی، نشاط، پویایی و عدالت آموزشی' انتخاب شده است که این مهم با اجرای برنامه های متعدد که مسابقات فرهنگی و هنری از جمله این برنامه هاست، محقق می شود.
خدابنده افزود: ایجاد پویایی ، تحرک و نشاط در مدارس از مهم ترین اهداف آموزش و پرورش است و تلاش خواهد شد در کنار تامین نشاط جسمانی دانش آموزان با برگزاری برنامه های حوزه قرآن، عترت و نماز، دانش آموزان به نشاط معنوی نیز دست یابند.
وی اظهار داشت: امیدواریم کاروان 300 نفره دانش آموزی استان که به مسابقات فرهنگی و هنری کشوری اعزام می شوند بتوانند همچون سال های گذشته بهترین نتایج را کسب کنند.
سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی، هنری دانش آموزان خراسان رضوی در بخش پسران از 28 فروردین ماه جاری آغاز شده بود.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.