به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به جایگاه فرهنگیان در جامعه افزود: به آموزش و پرورش نباید به عنوان مرکز هزینه ای نگاه کرد.
وی اظهار داشت: یکی از دلایلی که قانونگذار بر ایجاد شورای آموزش و پرورش تاکید دارد، جلب حمایت دستگاه های دیگر برای رسیدن به هدف مقدس این نهاد است.

*سرانه فضای آموزشی استان یک متر مربع کمتر از میانگین کشوری است
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: یک میلیون و 220 هزار دانش آموز در این استان حضور دارند اما سرانه آموزشی آن از میانگین کشوری یک مترمربع کمتر است.
قاسمعلی خدابنده آموزش همراه با تولید را از رویکردهای استان دانست و افزود: دانش آموزان باید به سوی تولید بروند و در راستا مرکز رشد به تجاری سازی ایده های خلاقانه دانش آموزان می پردازد.
ابوالفضل مکرمی فر، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با توسعه زائرسراها مخالفیم زیرا ظرفیت اقامتی این استان هر شب 96 هزار و 400 نفر برآورد می شود و این در حالی است که 25 درصد از این ظرفیت خالی است.
حیدر خوش نیت، سرپرست فرمانداری خراسان رضوی نیز گفت: اسکان فرهنگیان در مدارس در شان و منزلت فرهنگیان نیست و ظرفیت های بسیار در مشهد برای اسکان وجود دارد و مدارس فقط باید به عنوان اسکان اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.
در این مراسم حکم ریاست هیات مدیره دانشگاه فرهنگیان استان به استاندار خراسان رضوی تقدیم شد.
2030 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.