به گزارش ایرنا، «جوانی» به مرحله‌ای از زندگی به طور معمول تا قبل از 30 سالگی گفته می شود که در این دوران، قوا و ظرفیتهای جسمی و روحی بشر در بالاترین و پرشورترین میزان خود قرار داشته و تمامی استعدادها در اوج شکوفایی و ثمردهی است و به عبارت دیگر، زیباترین بخش عمر انسان به شمار می رود.
نقش جوانان در مدیریت جامعه انکارناپذیر بوده و اعتماد آن ها نتایج مطلوبی را حاصل کرده است و جوانان در طی 40 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی گرفته تا دوران دفاع مقدس و در ادامه در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، هنری و نظامی موفق به کسب افتخارات ارزشمندی نایل شده، صحنه های دلنشینی را برای ملت ایران به ارمغان آورده و منشا تحولات مهمی بوده اند.
امام علی(ع) می فرمایند: هرگاه در امری که برایت پیش آمده نیازمند مشورت بودی، ابتدا با جوانان مشورت کن زیرا آنان تیزهوش‌ترند و سریع‌تر حدس می‌زنند و سپس آن را به اندیشه پیران و بزرگان واگذار تا فرجام آن را شناسایی و انتخاب نیکو کنند زیرا تجربه آنان بیشتر است.
استفاده از ظرفیت نیروهای جوان در مدیریت جامعه به اندازه ای اهمیت دارد که گروه مشاوران متشکل از مجموعه ای از جوانان جهت همفکری و مشورت دادن به مدیران در دستگاه های مختلف کشور تشکیل شد.
تجربه تشکیل گروه مشاوران جوان نشان داد که حضور جوانان در کنار مدیران با تجربه و باسابقه، زمینه رشد مجموعه ها را پدید می‌آورد.
استاندار زنجان چندی پیش در مراسم جشن روز جوان، وعده انتخاب مجمع مشاوران جوان خود را داده بود.
فتح الله حقیقی در آن مراسم گفته بود: در نشستی از جوانان تمام اقشار، دعوت خواهد شد و جوانانی که طرح و برنامه عملیاتی داشته باشند آن را ارائه کرده و توسط سایر جوانان انتخاب می شوند که این منتخبان به عنوان مشاوران جوان استاندار فعالیت خواهند کرد تا با عملیاتی کردن برنامه های خود به مدیریت استان کمک کنند.
وعده مقام عالی دولت در استان زنجان، روز سه شنبه /17 اردیبهشت/ محقق و انتخابات مجمع مشاوران جوان استاندار در سالن همایش های بین المللی روزبه زنجان برگزار شد.

** همه جوانان استان، عضو مجمع مشورتی هستند
استاندار زنجان در این مراسم گفت: همه جوانان استان، مجمع مشورتی هستند ولی در این انتخابات به 12 نفر از منتخبان خود وکالت می دهند تا نظرات و ایده های جوانان استان را به نمایندگی از تمام جوانان ارائه داده و به مدیریت استان کمک کنند.
فتح الله حقیقی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، 7 بند را با تکیه بر جوانان دستور داده اند و رویکرد و سیاست دولت نیز باور جوانان در عرصه های مختلف و اهتمام بیشتر به نقش مشورتی آنان است.
وی افزود: بر این اساس و به عنوان سرباز نظام جمهوری اسلامی و نماینده دولت، موظف به عملیاتی کردن دستورات و رویکردها هستیم.
حقیقی اظهار داشت: به رغم اینکه اختیار داشتم تا مشاوران جوان را خودم انتخاب کنم این اختیار را به جوانان واگذار کردم تا خود جوانان، مجمع مشورتی را انتخاب کنند چون اعتقاد دارم جوانان بهترین ها را انتخاب می کنند.
استاندار زنجان ابراز کرد: امیدوارم افرادی انتخاب شوند که برنامه عملیاتی برای توسعه استان داشته باشند.
وی تصریح کرد: این نوع انتخاب مجمع مشاوران جوان، اقدامی نو و منحصر به فرد است که برای اولین بار در کشور در استان زنجان اتفاق می افتد و باید جوانان استان شخصیت خود را در برگزاری این انتخابات در فضایی آرام و صمیمی نشان دهند.
حقیقی خاطرنشان کرد: از ظرفیت جوانان در جلسات محوری استان و بازدیدها حداکثر استفاده شود.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان، گفت: در سال گذشته، مصوب شد تا یک درصد اعتبارات تملک دارایی دستگاه ها و همچنین 0.27 درصد مالیات بر ارزش افزوده دستگاه ها به جوانان اختصاص داده شود که این موضوع برای سال جاری نیز به تصویب خواهد رسید در حالی که چندین سال بود که اختصاص پیدا نمی کرد.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: طی مکاتبه با رئیس فدراسیون فوتبال، درخواست مجوز یک تیم فوتبال در لیگ دسته دوم کشور شده و در این راستا 20 میلیارد ریال نیز به اداره کل ورزش و جوانان استان تخصیص یافته تا تیمی متشکل از جوانان بومی استان به مسابقات لیگ دسته دوم اعزام کنند.
این مسئول افزود: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان کنکوری نیز در شورای آموزش و پرورش استان به تصویب رسیده و دانش آموزان روستایی که در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند را تحت پوشش قرار می دهد.
حقیقی اضافه کرد: برای اولین بار در سال جاری، گزینش استخدام ها را بومی کردیم و نیروهایی که در شرکت ایران ترانسفو جذب خواهند شد صد درصد بومی هستند.

** 12 نفر از بین 92 نامزد انتخاب می شوند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز گفت: امروز 511 نفر از جوانان 14 تا 29 ساله استان در این مراسم شرکت داشته و از بین 92 نامزد، 12 نفر به عنوان مجمع مشاوران جوان استاندار انتخاب خواهند شد.
خدابخش مرادی نافچی خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید نسبت به توجه و عنایت ویژه به جوانان و تحقق عملی بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر بسترسازی برای حضور جوانان در عرصه های مختلف، تشکیل مجمع مشورتی جوانان استاندار در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده تا قبل از برگزاری انتخابات، افزود: تشکیل کمیته عملیاتی در حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با مسئولیت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، تعیین سقف حضور جوانان از شهرستان ها بر اساس جمعیت شهرستان ها نسبت به استان، پذیرش داوطلبان برای کاندیداتوری، آماده سازی تعرفه مخصوص انتخابات برای طی مسیر قانونی، تشکیل 4 جلسه کمیته اجرایی، تشکیل هیات اجرایی متشکل از مدیران کل حراست، سیاسی، امنیتی، بازرسی و اجتماعی استانداری و فرمانداران جهت نظارت بر روند انتخابات از جمله این اقدامات است.
مرادی تصریح کرد: دستورالعمل 17 ماده ای نیز برای تشکیل مجمع مشورتی جوانان تدوین شده و بر اساس آن، هیات رئیسه سنی بر روند شمارش آرا نظارت خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، اعضای هیات رئیسه سنی بر اساس بالاترین و پایین ترین سن حاضران، مشخص و رئیس، نایب رئیس، منشی و ناظر از بین آنان تعیین شد.
در ادامه، نامزدها برای حاضرین معرفی شده و سپس انتخابات مجمع مشورتی جوانان استاندار برگزار شد.
نتایج انتخابات نیز طی روزهای آینده و پس از تایید هیات اجرایی اعلام خواهد شد.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.