رئیس بیمارستان امید ابهر گفت: شلوغی بیمارستان امید، امری طبیعی است، زیرا تنها بیمارستان تامین‌اجتماعی منطقه محسوب می‌شود که برای بیمه‌شدگان در بخش‌های مختلف خدمات رایگان ارائه می‌دهد.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، احمد یوسفی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمارستان امید ابهر با 50 تخت مصوب و فعال، فعالیت رسمی خود را از تیر‌ماه سال 83 آغاز کرده است، افزود: این بیمارستان از سال 88 نیز با اخذ مجوز افزایش 15 تخت با 65 تخت فعال به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در حال حاضر نیز 77 تخت مصوب و فعال دارد.


وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به 200 هزار ویزیت سرپایی عمومی و تخصصی در این بیمارستان انجام شده و حدود 6500 مورد بستری و بیش از 4000 مورد جراحی در این مرکز صورت گرفته است، بیان کرد: انواع جراحی‌ها از جمله تعویض مفصل، جراحی سینوزیت، جراحی‌های گوش و حلق و بینی، ارولوژی، چشم‌پزشکی و جراحی‌های عمومی و زنان در این مرکز انجام می‌شود.


رئیس بیمارستان امید ابهر با اشاره این‌که افزایش فضای فیزیکی اورژانس این بیمارستان از مطالبات اصلی مردمی بود، تصریح کرد: اورژانس قبلی بیمارستان 2٠٠ مترمربع فضا داشت که به هیچ‌وجه پاسخ‌گوی مراجعات بالای بیماران نبود؛ علاوه بر آن از هیچ‌یک از استانداردهای جهانی و اعتبار‌بخشی بیمارستانی شامل اتاق تریاژ، اتاق احیای استاندارد، واحد پذیرش مستقل، اتاق عمل سرپایی، اتاق ایزوله عفونی و روان و غیره برخوردار نبود ولی اورژانس جدید 1000 متر‌مربع وسعت داشته و اتاق ایزوله عفونی برای اولین‌بار در سطح استان با استانداردهای روز جهانی در آن طراحی و اجرا شده است و مواردی چون فشار منفی داخلی اتاق، فیلتر هوا و ورودی مجزا در آن رعایت شده و در ساخت آن متریال کف و دیوار آنتی‌باکتریال، نور‌پردازی فوق کم‌مصرف SMD، اجرای  تاسیسات برقی با آخرین استانداردهای حفاظتی و ایمنی و دارای زون حریق جدا‌کننده استفاده شده است.


وی در پاسخ به این سئوال که علت این‌که تعداد زیادی از مراجعان نمی‌توانند از بیمارستان نوبت بگیرند چیست، گفت: شلوغی بیمارستان امید، امری طبیعی است، زیرا تنها بیمارستان تامین‌اجتماعی منطقه محسوب می‌شود که برای بیمه‌شدگان در بخش‌های مختلف خدمات رایگان ارائه می‌دهد.


این مسئول با اشاره به اینکه هر مرکز درمانی تعداد نوبت‌دهی محدودی دارد، گفت: در بیمارستان امید در هر شیفت حداقل دو پزشک عمومی حدود 150 تا 200 بیمار را ویزیت می‌کنند و اگر در یک شیفت تعداد مراجعه‌کننده بیشتر باشد طبیعتا باید در نوبت قرار گیرند و در زمان تعیین‌شده به پزشک مراجعه کنند.


رئیس بیمارستان امید ابهر گفت: آمار تماس‌های تلفنی بیمارستان نشان می‌دهد در ساعت 6 صبح هر روز بیش از چند هزار تماس تلفنی با بیمارستان انجام می‌شود و این در حالی ‌است که ظرفیت اخذ نوبت درمانگاه تخصصی از طریق غیرحضوری حدود 60 مورد است که با توجه به اخذ نوبت غیرحضوری از روش‌های اینترنتی و USSD نوبت‌ها  در عرض چند ثانیه به اتمام می‌رسد، در نتیجه حتی ممکن است در ساعت شش و یک دقیقه ظرفیت تکمیل شده باشد.


یوسفی با اشاره به اینکه پارسال برای پزشکان عمومی به‌صورت حضوری بیش از 100 هزار نوبت داده شده که فقط 25 درصد آن غیر‌حضوری بوده است، بیان کرد: در این مدت همچنین بیش از 52 هزار ویزیت متخصص داشتیم که حدود 60 درصد آن غیر‌حضوری و 4 درصد ارجاعی بوده است.


این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین آمارها نشان می‌دهد بیش از 70 درصد نوبت‌ها از طریق USSD و سایت نوبت‌دهی اینترنتی تکمیل می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.