مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان، از کشف احتکار انبار برنج، قند و شکر خبر داد .


مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: به استناد ماده 4 قانون تعزیرات حکومتی و ماده 60 قانون نظام صنفی احتکار، نگه‌داری یا اختفای کالا به صورت عمده تخلف محسوب شده و مراجع ذی‌ربط با متخلفان در این حوزه برخورد می‌کنند .


این مسئول ادامه داد: احتکار در واقع به معنای نگه‌داری طعام به انتظار گران شدن آن است و با توجه به نوساناتی که اخیرا رخ داده، برخی از افراد در داخل کشور اقدام به احتکار کرده و کالاهای مورد نیاز مردم را عرضه نمی‌کنند .


وی با اشاره به اینکه مبارزه با احتکار کالا از سال قبل در پی افزایش قیمت برخی از کالاها آغاز شده و در این باره پرونده‌های متعددی نیز تشکیل و رسیدگی شده است، گفت: از جمله احتکارها مربوط به برنج، لوازم خانگی و ... بوده است .


ممیزی از کشف احتکار انبار برنج، قند و شکر خبر داد و تصریح کرد: احتکار 23 هزار و 500 کیلوگرمی برنج و 600 کیلوگرمی قند و شکر در بازدید سرزده از این انبار کشف شد .


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه پرونده مربوط به احتکار کشف شده در شعب تعزیرات حکومتی استان  بررسی شد، یادآور شد: با توجه به اینکه تخلف احتکار نیز تایید و طبق حکم صادره واحد متخلف نیز به پرداخت یک میلیارد و 100 میلیون ریال محکوم شد .


وی خاطرنشان کرد: کالاهای احتکار شده نیز به صورت دقیق با حضور نماینده تعزیرات در همه انبارها حضور داشته و کالاها بررسی شدند و انبارها فک پلمب و کالاها در حال توزیع است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.