رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از مبارزه با حمله ملخ در 14 شهرستان استان فارس خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی قاسمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بخش کشاورزی به دنبال علمی، فنی و مهندسی کردن امور کشاورزی هستیم و بر همین مبنا نظام نوین ترویج کشاورزی را با قوت استمرار می‌دهیم، افزود: سایر اقدمات نیز با برپایه و محور آب است و هر اقدام و فعالیتی که در بخش کشاورزی می‌خواهد انجام شود نگاهی به نهاده آبی داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با تصریح بر اینکه در حال حاضر شکر مصرفی خانوار به اندازه کافی در انبارها موجود است، قیمت هر یک کیلو شکر بدون بسته‌بندی را ٣٤٠٠ تومان  اعلام کرد .

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ٤٠٠ تا ٥٠٠ تن شکر در استان توزیع می‌شود، گفت: در یک مقطع به دلیل سیل خوزستان و مشکلاتی که در کارخانجات نیشکر این استان ایجاد شد با مشکل در توزیع و افزایش قیمت آن مواجه شدیم . 

به گفته قاسمی قیمت شکری که در اختیار صنوف و صنایع قرار می‌گیرد ٣٤٠٠ تومان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار تن برنج خارجی در انبارها داریم، ادامه داد: مردم متقاضی خرید این نوع برنج به میزان هر کیلو هفت هزار تومان نیستند .

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به قیمت‌مرغ گفت: قیمت تعیین شده  مرغ در حال حاضر 11 هزار و 500 تومان است.

وی افزود: اگر کمبودی در بازار ایجاد شود از طریق ذخایر استراتژیک پوشش داده می‌شود، لذا نیازی به عرضه مرغ منجمد نیست . 

وی همچنین به شرایط حساس اقلیمی و فرا رسیدن فصل تابستان هم اشاره و با بیان اینکه بیشترین عامل آتش‌سوزی‌ها منشا انسانی دارد، گفت: اگر بی دقتی انجام شود، آتش سوزی رخ خواهد داد . 

قاسمی خاطرنشان کرد: شاهد کمک بیشتر مردم و کاهش آتش‌سوزی‌ها هستیم، بطوری‌که تمام مرتع داران موظف به پایش مناطق خود شده‌اند و تاکنون اطفاء حریق هم به خوبی انجام شده است . 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: اگرچه براساس هشدارها حمله و حضور ملخ در فارس قرار بود تا 30 خرداد ادامه داشته باشد، اما در فارس برای مقابله با این آفت تا پایان تیر و ابتدای مرداد، چاره اندیشی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.