مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقطه عطفی در نظام تعلیم و تربیت است.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، ابراهیم رفیعی در نشست خبری با موضوع سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور اظهار کرد: پیش از انقلاب، شاهد تربیت دانش‌آموزان بر مبنای ارزش‌های دینی نبودیم، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش تعلیمات دینی و آموزه‌های قرآن در رویکرد تربیت آموزش و پرورش پررنگ شد .


این مسئول ادامه داد: تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقطه عطفی در نظام تعلیم و تربیت است و تدوین این سند با همکاری حوزه علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه و بخش‌های پژوهشی تدوین و رونمایی شد. در آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید نیز یکی از برنامه‌های مهم و اصلی تعلیم و تربیت، اجرای این سند بوده است .


وی افزود: در راستای اجرای سند تحول بنیادین، برنامه اجرایی و راهبردی آموزش و پرورش استان زنجان در حال تدوین است و به‌زودی رونمایی می‌شود. بیش از ۸۰ درصد پروژه محقق شده و بخش‌های ویرایشی و نگارشی آن در حال جمع‌بندی است .


رفیعی، فلسفه تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی را رسیدن به مراتبی از حیات طیبه دانست و گفت: در این راستا 6 ساحت در تربیت دانش‌آموزان پیش‌بینی شده که به تربیت اعتقادی و دینی، تربیت اقتصادی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت فناوری، تربیت هنری و تربیت سیاسی و اجتماعی مربوط می‌شود و برگزاری مسابقات قرآنی یکی از اقدامات در این راستا است، ضمن اینکه مسابقات روحیه و بستر نشاط و شادمانی و زمینه تقویت بعد معنوی را فراهم می‌کند .


مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به  برپایی نماز جماعت در مدرسه، تربیت انس با قرآن در بین دانش‌آموزان، توسعه فرهنگ و سواد قرآنی با اصلاح برنامه‌ها، تقویت روخوانی و روان‌خوانی در مقطع ابتدایی و آشنایی با مفاهیم در دوره متوسطه، از راهکارهایی است که در سند تحول بنیادین در ساحت تربیت دینی پیش‌بینی شده است .


وی با اشاره به میزبانی زنجان از سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن عترت و نماز دانش‌آموزی، عنوان کرد: این مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود که زنجان در بخش پژوهشی میزبانی آن را بر عهده دارد و این بخش شامل مسابقات تفسیر قرآن، مفاهیم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز است .


این مسئول خاطرنشان کرد: ۳۳ اداره‌کل آموزش و پرورش در این مسابقات حضور دارد که ۴۹۲ دانش‌آموز پسر و ۴۹۲ دانش‌آموز دختر در این دوره از مسابقات به رقابت می‌پردازند و در روز شنبه افتتاحیه مسابقات در بخش پسران برگزار می‌شود و اختتامیه مسابقات پسران 24 تیرماه خواهد بود. همچنین روز پنج‌شنبه 27 تیرماه نیز پذیرش دختران آغاز و شنبه اختتامیه مسابقات دختران برگزار می‌شود. این مسابقات فرصت دیگری برای معرفی ظرفیت‌های استان، آثار تاریخی و تمدنی، مفاخر قرآنی و جاذبه‌های طبیعی را فراهم می‌کند و زنجان شهره دوست‌داران اهل‌بیت (ع) بوده و تعلیمات دینی در آن چشم‌گیر است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.