فرماندار طارم گفت: 92 درصد از جمعیت روستاهای طارم از خدمات دهیاری بهره‌مند می‌شوند .

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، ستار صفری در نشست با دهیاران شهرستان طارم با بیان اینکه اولین دهیاری در شهرستان طارم در سال 81 مستقر شد، اظهار کرد: اکنون از 97 روستای دارای سکنه شهرستان، 73 روستا دارای دهیاری بوده و بالغ بر 92 درصد از جمعیت روستاها از خدمات دهیاری بهره مند می‌شوند .

 

وی با بیان اینکه وضعیت عمرانی و بافت کالبدی روستاها قابل مقایسه با سال 92 نیست، ادامه داد: تاکنون بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار به حساب دهیاری‌های شهرستان پرداخت شده است .

 

صفری با بیان اینکه ایجاد زیرساخت در روستاها در ثبات جمعیت این مناطق تاثیرگذاری چندانی نداشته است، گفت: نوع نگاه به روستاها در چند سال اخیر تغییر یافته و دولت سعی کرده است در کنار استمرار خدمات زیرساختی، اقتصاد روستاها را جهت ایجاد جمعیت پایدار روستایی تقویت کند‌

 

  این مسئول ادامه داد: پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش خصوصی از محل صندوق توسعه ملی در این راستا انجام می‌گیرد که امیدواریم تاثیرات مثبت آن را در چند سال آینده ببینیم .

 

وی در ادامه با بیان اینکه دهیاران شبکه گسترده‌ای هستند که همواره کمک حال دستگاه حاکمیتی و دستگاه‌های اجرایی در مدیریت امورات جامعه هستند، گفت: این ارتباط تنگاتنگ را قدر می‌دانیم و همواره آماده پذیرش پیشنهادات و انتقادات دهیاران هستیم .

 

وی ادامه داد: دهیاران به جهت ارتباط مستقیم با مردم اشرافیت بیشتری بر مسایل و مشکلات روستاییان دارند و در حل مسایل می‌توانند کمک کننده باشند .

 

فرماندار طارم با اشاره به تشدید تحریم‌های ظالمانه و اقدامات استکبار جهانی بر علیه کشور با هدف ایجاد فشار اجتماعی و بهره‌برداری از اعتراضات مردمی، عنوان کرد: شناخت واقع بینانه از شرایط کشور از الزامات امر مدیریت است و با توجه به شرایط حساس کشور مدیران در هر جایگاه حقوقی مکلف‌اند با جدیت و پشتکار هرچه بیشتر امورات مردم را پیگیری کنند .

 

این مسئول با اشاره به اینکه کشور در طول 40 سال نظام مقدس جمهوری اسلامی سخت‌ترین شرایط را با حضور و مشارکت مردم با سربلندی سپری کرده است، تصریح کرد: شرایط فعلی کشور نیز با حمایت و پشتیبانی مردم و تلاش مردم با افتخار طی خواهد شد و ضروری است مدیران در راستای افزایش رضایت‌مندی اجتماعی و حفظ آرامش در جامعه تلاش کنند .

 

فرماندار طارم با بیان اینکه در سطح جامعه کاستی‌هایی نیز وجود دارد، گفت: هر چند بسیاری از انتظارات مردم مرتفع می‌شود ولی با توجه به اینکه جامعه رو به رشد است نیازهای مردم نیز متناسب با زمان تغییر می‌کند .

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کشور، منابع و امکانات موجود پاسخگوی انتظارات مردم نیست، بیان کرد: ضمن تلاش برای مرتفع شدن مشکلات مردم ضروری است جهت واقعی‌سازی و اولویت‌بندی نیازها آگاه‌سازی صورت گیرد .

 

صفری برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال جاری را اصلی‌ترین وظیفه وزارت کشور برشمرد و تصریح کرد: به دنبال برگزاری انتخاباتی قانونمند و با جلب مشارکت حداکثری مردم هستیم .  دهیاران باید هرگونه تحرکات کاندیداهای احتمالی در روستاها را رصد و گزارش کنند .

 

فرماندار طارم  گفت: علی‌رغم کمبود منابع و مشکلات، اقدامات کم نظیری توسط دولت تدبیر و امید در شهرستان به ویژه در حوزه راه انجام شده است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.