به گزارش ایرنا، فاطمه رضایی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر استان، اظهار داشت: در راستای ایمن سازی و پاک سازی شهر در ایام نوروز، بخشنامه جمع آموری معتادان متجاهر در اسفند سال گذشته جهت جمع آوری و انتقال این معتادان به مراکز تبصره 2 ماده 16 به استان ها ابلاغ شد که سهمیه استان زنجان 150 معتاد بود.
وی افزود: با تقسیم بندی در بین شهرستان ها در نهایت 215 معتاد جمع آوری شد.
رضایی ادامه داد: ابتدا طبق بخشنامه معتادان باید به مدت 80 روز، بدون ترخیص و با دستور قضایی در این مراکز نگهداری می شدند اما در ادامه، نامه ای ارسال شد که طبق آن باید تا پایان شهریور در این مراکز نگهداری شوند.
وی خاطرنشان کرد: فرصت چهار ماهه در اختیار بهزیستی، دانشگاه ها و سایر دستگاه ها است تا بتوان موضوع درمان، روانپزشکی و حرفه آموزی را برای معتادان اجرا کرد.
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان تصریح کرد: هزینه نگهداری این معتادان از سوی ستاد مرکزی تامین شده است و طی دو مرحله به بهزیستی پرداخت می شود.
وی با اشاره به 5 تیر (26 ژوئن) روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: همه ساله برنامه هایی به این مناسبت در کشور و استان ها برگزار می شود.
رضایی خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز زنجان در سال 97 بر اساس ارزیابی کشوری در عرصه رسانه به عنوان نمونه انتخاب و از آن تجلیل شد.

** کشفیات مواد مخدر 3 درصد کاهش دارد
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: در سال گذشته، یک تن و 329 کیلو و 174 گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که 3 درصد نسبت به سال 96 کاهش داشت.
سرهنگ سعید بابایی، مجموع دستگیرشدگان سال گذشته را 2 هزار و 825 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این تعداد، 13 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشت.
وی افزود: توقیف موتور سیکلت و اجرای طرح های سه گانه در سال 97 نسبت به سال 96 به ترتیب 2 درصد کاهش و 32 درصد افزایش یافت ولی توقیف خودرو و باندهای متلاشی شده در این مدت، تغییری نداشت.
بابایی خاطرنشان کرد: در سال 97 به میزان 14 درصد از دستگیرشدگان مرد نسبت به سال 96 افزایش و 7 درصد از زنان کاهش یافت.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان، ادامه داد: بیشترین سهم دستگیرشدگان سال 97 به ترتیب مربوط به تریاک، هروئین و شیشه با 35 ، 28 و 24 درصد بود.
وی گفت: میزان معتادان جمع آوری شده در سال گذشته، یک هزار و 743 نفر بود که 45 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشت.
بابایی تصریح کرد: 86 درصد از دستگیرشدگان در بازه سنی 15 تا 45 سال، 12 درصد بین 50 تا 60 سال و 2 درصد نیز بالای 60 سال بودند.
وی افزود: 68 درصد دستگیرشدگان، بیکار بوده و یا به مشاغل کاذب مشغول هستند، ضمن اینکه 19 درصد کارگر ساده، 8 درصد کشاورز و 5 درصد از دستگیرشدگان نیز راننده هستند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان، اظهار داشت: 47 درصد دستگیرشدگان، دارای تحصیلات متوسطه، 28 درصد ابتدایی، 17 درصد دیپلم، 6 درصد بیسواد و 2 درصد نیز دارای تحصیلات عالی هستند.
وی خاطرنشان کرد: مجموع کشفیات انواع مواد مخدر در دو ماهه سال جاری، 361 کیلوگرم بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.
9556/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.