به گزارش ایرنا، ابراهیم رفیعی روز شنبه در جلسه شورای ورزش های همگانی استان زنجان افزود: نونهالان و نوجوانان آینده سازان کشور هستند و باید به تربیت جسمی آنها نیز توجه جدی داشت.
وی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش گسترش نشاط اجتماعی، گفت: تنها استانی هستیم که استخر دانش آموزی نداریم، این در حالی است که برخی اداره ها با کمترین کارمند برای خود استخر دارند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 15 هزار فرهنگی و حدود 200 هزار دانش آموز داریم، لذا نیازمند همکاری و توجه مسئولان به بخش ورزش در این نهاد تاثیرگذار هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: طبق آمار 60 درصد زنان و 50 درصد مردان ایرانی به اضافه وزن یا چاقی مبتلا هستند.
علی خلیلی با بیان اینکه باید اهمیت سلامت را در جامعه تبیین کرد افزود: امسال قصد داریم تا همایش های پیاده روی شهری و محلات را در سطح زنجان برگزار کنیم.
خلیلی با اشاره به لزوم ترویج ورزش صبحگاهی، گفت: برگزاری ورزش عصرگاهی، جشنواره سوارکاری در سطح کشور والمپیاد بزرگ استعدادهای ورزشی از دیگر برنامه های در دست اقدام این اداره کل است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان نیز با بیان اینکه هنوز با نقطه مطلوب در ورزش بانوان فاصله داریم، خاطرنشان کرد: نسبت ورزشکار بانو به آقا در زنجان 38 درصد بوده و 26 درصد زنان استان ورزش می کنند.
ماهرخ بلوری با اشاره به اینکه برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان باید بیش از اینها تلاش کرد، اظهارداشت: باید فرهنگ ورزش دانش آموزی و متوجه کردن والدین به این بخش ترویج شود.
شهردار زنجان نیز با تشریح وضعیت اقدامات ورزشی شهرداری، گفت: پارک های زنجان تجهیزات ورزشی دارند و دومین پارک بانوان نیز تا 2 ماه دیگر آماده بهره برداری خواهد بود.
مسیح الله معصومی با اشاره به اهمیت ورزش بانوان، اظهار داشت: هم اکنون پارک بانوان غرب زنجان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می کنیم تا هرچه زودتر افتتاح شود.
معصومی افزود: در حال حاضر در 12 پارک شهر ورزش صبحگاهی و در سه پارک نیز ورزش عصرگاهی برگزار می شود.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.