دکتر جلال صبا روز سه شنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا افزود: این واقعیت را باید بپذیریم که در شرایط قبل از تحریم واردات در کشور زیاد بود و همین امر باعث می شد تا ظرفیت داخلی در تولید محصولات رقابت پذیر تقویت نشود.
وی ادامه داد: اکنون با سخت شدن واردات و گران شدن آن، نگاه به ظرفیت های داخلی از سوی مصرف کنندگان در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات زیاد شده است و این شرایط را باید به عنوان یک فرصت در نظر گرفت.
دکتر صبا اظهار داشت: توانایی جوانان ایرانی بسیار زیاد است و اگر حمایت های لازم در راه اندازی استارآپ ها و به نتیجه رساندن آنها از سوی دولت انجام شود، به طور قطع شاهد پیامدهای مثبت زیادی خواهیم شد.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر اعتبار و اختیار مراکز رشد دانشگاهی کم است، گفت: با وجود توانمندی های استارآپ ها در مراحل آغازین فعالیت، این شرکت ها چنان که باید، نمی توانند خودشان را در بازار پیدا کنند و این موضوع مستلزم این است تا حمایت لازم در این خصوص از شرکت های نوپا انجام گیرد.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه زنجان با بیان اینکه برای حمایت از واحدهای دانش بنیان ظرفیت های خوبی در قانون وجود دارد، گفت: توجه و حمایت از استارآپ ها و فعالیت های دانش بنیان باید از شعار به عمل تبدیل شود.
وی به لزوم تقویت اتصال نیاز داخلی به واحدهای دانش بنیان تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط پیش آمده مراجعات از واحدهای صنعتی به شرکت های دانش بنیان برای تامین نیازها و سفارشات افزایش پیدا کرده است.
'استارت آپ' کوتاه شده عبارت start up company به معنی شرکت نوپا است و به کسب و کاری گفته می شود که به طور معمول به تازگی و در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته است.
3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.