به گزارش ایرنا علی یزدانی شامگاه سه شنبه در نشست بررسی مشکلات صنعتگران شهرستان شادگان افزود:در کل کشور با وجود همه موانع در سر راه تولید، گام های بزرگ و مثبتی برداشته شده و نگاه کارشناسی به اقتصاد کشور در راستای توسعه همه جانبه است.
وی به فعالیت 794 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور اشاره کرد و اظهارکرد:50 درصد بنگاه های کشور در این شهرک ها و ناحیه های صنعتی قرار دارند که 20 درصد از این بنگاه ها تعطیل هستند.
یزدانی به شناسایی مشکلات شهرک ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و بیان داشت: رفع برخی از مشکلات صنعتگران نیازمند قانون جدید است که دولت و یا مجلس شورای اسلامی برای رفع این مشکلات باید تدبیر جدیدی بیندیشند.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت:درصد بالایی از بنگاه های صنعتی کشور متوسط و کوچک هستند که بالای 100 نفر اشتغال و یا زیر10 نفر اشتغالزایی دارند.
فرماندار شادگان نیز در این نشست نرخ بیکاری در این شهرستان را 40درصد اعلام کرد و بیان داشت: بیشتر بنگاه ها و کارگاه های صنعتی شادگان مشکل نقدینگی و تسهیلات دارند.
احمد جعفری نسب گفت:برخی از بنگاه های اقتصادی گرفتار بازپرداخت تسهیلات بانکی هستند.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز بیکاری را عمده دغدغه مردم این شهرستان عنوان کرد و بیان داشت:در چند سال گذشته 20 هزار نفر از اهالی این شهرستان بدلیل نبود شغل مجبور به مهاجرت شدند.
حجت‌الاسلام مجید ناصری نژاد، کشاورزی، گردشگری، تجارت و اقتصاد را محورهای اشتغالزایی در شهرستان شادگان عنوان کرد و افزود:کشاورزی شادگان بدلیل تامین نشدن حق آبه کشاورزی در حال از بین رفتن است.
در این جلسه چند نفر از فعالان اقتصادی شهرستان شادگان مشکلات خود را بیان کردند.
معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت، به منظور شرکت در آیین کلنگ زنی ساخت سیلوی 25هزار تنی نگهداری غلات در شادگان عصر سه شنبه به این شهرستان سفر کرد.
3015/ 6037
خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.