به گزارش ایرنا فتح الله حقیقی روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان (پتروشیمی سابق) به ضرورت اجرای تعهدات دستگاههای اجرایی در قبال این شرکت تاکید کرد و افزود: اجرای این پروژه در زمان حاضر سرعت خوبی گرفته است و لازم است همکاری و هماهنگی های لازم در خصوص پیشبرد آن انجام شود.
در این جلسه، مسائل و موضوعات مرتبط با شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان از جمله احداث راه آهن زنجان - بیجار و منتفع شدن این شرکت در جابجایی کالا و تولیدات از طریق خطوط ریلی، اخذ مجوز شهرک صنعتی صنایع عمومی پتروشیمی، تکمیل انتقال آب به شرکت، تامین و ارتقای برق مورد نیاز خطوط تولید شرکت از 25 مگاوات به 50 مگاوات با حضور مدیران دستگاههای اجرایی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
استاندار زنجان احداث راه آهن زنجان - بیجار را از طرح های موثر برای توسعه استان برشمرد و اظهار داشت: مطالعات این طرح انجام شده است و تلاش می کنیم تا در سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان که حدود 2 ماه آینده انجام می شود، اختصاص اعتبار و اجرای آن در اولویت قرار گیرد.
حقیقی در خصوص تعیین تکلیف بخشی از اراضی خریداری شده برای شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان نیز افزود: این موضوع در 6 ماهه نخست سال جاری بر اساس تعهد شرکت با جابجایی حفاظ های تعبیه شده، انجام می شود.
گفتنی است در این جلسه مقرر شد جواز تاسیس شهرک صنعتی صنایع عمومی پتروشمی زنجان تمدید و تامین برق و سایر زیر ساخت های آن مطابق قانون انجام شود.
استاندار زنجان در این جلسه از مدیران دستگاههای اجرایی خواست تا راهکارهایی را برای تحقق تعهدات در قبال شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان شناسایی و عملیاتی کنند.
حقیقی به ضرورت تلاش برای تحقق رونق تولید تاکید کرد و اظهار داشت: برای این منظور لازم است زمینه جذب و حفظ سرمایه گذار را در استان فراهم کنیم.
به گزارش ایرنا، اردیبهشت سال 85 موضوع تاسیس پتروشیمی زنجان که سال گذشته به شرکت 'صنایع کشاورزی و کود' تغییر نام داد، به تصویب هیات وزیران رسید و وزارت نفت موظف شد نسبت به مطالعه طرح، اقدام و با مشارکت بخش خصوصی یک واحد پتروشیمی در مناسب ترین نقطه این استان احداث شود.
پس از یک سال عملیات اجرایی پتروشیمی اوره و آمونیاک در شهرستان ایجرود آغاز شد.
با مشارکت بیش از 500 میلیارد ریالی نزدیک 96 هزار نفر از شهروندان زنجان برای احداث واحد اوره و آمونیاک پتروشیمی با ظرفیت 687 هزار تن آمونیاک و یک میلیون و 80 هزار تن اوره، جریان احداث این واحد صنعتی صورت جدی تری به خود گرفت.
12 سال از این جریان سپری می شود و مردم استان چشم انتظار خبرهای خوب از شرکتی هستند که بخشی از ثروت خود را در آن سرمایه گذاری کرده اند.
3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.