به گزارش ایرنا، محمدرضا مدیری شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از 157میلیون یورو، 125میلیون یورو توسط دولت و 32 میلیون یورو نیز توسط سهامداران در پی افزایش سرمایه، تامین شد.
وی تصریح کرد: شرکت، تحت لیسانس 2 شرکت اروپایی است که با این گشایش، توانستیم لیسانس ها را به روز کنیم.
مدیری خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل پروژه از ابتدا تاکنون، تامین مالی بوده که با کمک دولت و سهامداران در افزایش سرمایه مرتفع شد.
مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان گفت: سرمایه لازم برای بهره برداری از کل پروژه 600میلیون یورو پیش بینی شده بود که 306 میلیون یورو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به عاملیت بانک ملی، تضمین شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این شرکت دارای 26 درصد پیشرفت فیزیکی و محصولات آن، تولید اوره و آمونیاک است.
مدیری افزود: محصول این شرکت، تولید سالانه یک میلیون و 100 هزار تن اوره بوده و حجم عظیمی از آمونیاک مازاد سالانه که 76 هزار تن است نیز برای تولید اوره استفاده می شود.
وی با بیان اینکه سرمایه شرکت از سال 85 (آغاز پذیره نویسی) تا 95 به میزان 560 میلیارد ریال بوده است، اظهار داشت: این سرمایه از سال 95 تاکنون به 3 هزار و 500 میلیارد ریال رسیده است.
مدیری با بیان اینکه 560 میلیارد ریال، تنها 8 درصد سرمایه مورد نیاز بوده که شرکت کار خود را با این مبلغ آغاز کرده است تصریح کرد: پتروشیمی زنجان، پروژه بزرگی بوده و امروز با احتساب نرخ ارز به قیمت سال 96 بیش از 2 هزار میلیارد تومان برای بهره برداری شرکت، نیاز است.
وی ابراز کرد: شرکت تاکنون 2 بار افزایش سرمایه داشته و مرحله سوم نیز در صورت تصویب هیات مدیره و مجمع عمومی در سال جاری اتفاق خواهد افتاد که در این صورت سرمایه شرکت 2 برابر می شود.
مدیری گفت: مهمترین اتفاق سال گذشته برای شرکت، ورود اولین محموله تجهیزات ساخت زیمنس طی ماه های دی و بهمن بود که وارد انبار شرکت شد.
وی افزود: قرارداد پیمانکاران در حوزه های مختلف در حال به روزرسانی است تا فعالیت خود را شروع کنند.
مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان با بیان اینکه مساحت شرکت 60 هکتار است، گفت: شهرک صنعتی پتروشیمی به مساحت 950 هکتار در کنار این شرکت قرار دارد که جزء بزرگترین شهرک های صنعتی خصوصی کشور است.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.