مدیر عامل این شرکت روز پنجشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: پس از حدود چهار سال پیگیری سخت و مستمر، بالاخره در میانه ماه گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و آورده سهام‌داران، نخستین گشایش اعتبار اسنادی با عاملیت بانک ملی به مبلغ 156 میلیون یورو صورت گرفت و همزمان، نخستین محموله تجهیزات سنگین طراحی و ساخته شده در آلمان، به سمت ایران بارگیری شد و اکنون به بندرعباس رسیده است.
محمدرضا مدیری با بیان اینکه این فصل جدید در شروع ساخت پتروشیمی زنجان، با موج جدید تحریم‌های ظالمانه و خروج آمریکا از برجام مصادف شد، اظهار داشت: برای کاستن از عوارض این تحریم‌ها و با توجه به حساسیت روی فعالیت‌های پتروشیمیایی، هیأت مدیره تصمیم گرفت برای رفع موانع احتمالی در خرید باقی تجهیزات ساخت‌خارج، بر موضوع تولید کود اوره به عنوان محصول اصلی پتروشیمی زنجان و هم‌چنین توسعه‌ی شهرک‌های تخصصی پایین‌دستی پتروشیمی و عمومی برای کودهای تخصصی لازم جهت توسعه کشاورزی، در نام جدید انتخابی شرکت تاکید کند.
وی افزود: هیأت مدیره با پیشنهاد 10 اسم، مجوز برگزاری مجمع فوق‌العاده را از سازمان بورس دریافت کرد، این مجمع یازدهم آذرماه جاری در زنجان برگزار شد و در پی آن بر اساس پیشنهاد و رأی سهام‌داران حاضر در مجمع، به ترتیب 10 اسم به اداره ثبت شرکت‌ها برای تایید نهایی ارسال شد که در نهایت «شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان» تصویب و به ثبت رسید.
مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان (پتروشیمی زنجان سابق) با یادآوری این‌که یک واحد پتروشیمی در حال ساخت نیز در سال های گذشته به همین منظور، نام خود را تغییر داد، افزود: پتروشیمی زنجان برای تولید سالیانه یک‌میلیون و 200هزار تن کود اوره طراحی شده و با رفع مشکل تامین منابع مالی، اینک در مرحله بدون بازگشت قرار گرفته و فعالیت‌های مقدماتی خود را دوباره آغاز کرده است.
مدیری گفت: شروع عملیات اجرایی بدون اطمینان از رفع موانع جدی تامین منابع مالی، خطای بزرگی بود که بر خلاف مدیران سابق شرکت، از تکرار آن خودداری و همه نیروها در راستای به‌روزرسانی طرح و تامین مالی آن مصروف شد و اینک در سال جاری، عملیات اجرایی شرکت احیا می‌شود.
به گزارش ایرنا، در اردیبهشت سال 85، موضوع تاسیس پتروشیمی زنجان به تصویب هیات وزیران رسید و وزارت نفت موظف شد نسبت به مطالعه طرح، اقدام و با مشارکت بخش خصوصی یک واحد پتروشیمی در مناسب ترین نقطه این استان احداث شود.
پس از یک سال عملیات اجرایی پتروشیمی اوره و آمونیاک در شهرستان ایجرود آغاز شد.
با مشارکت بیش از 500 میلیارد ریالی نزدیک 96 هزار نفر از شهروندان زنجان برای احداث واحد اوره و آمونیاک پتروشیمی با ظرفیت 687 هزار تن آمونیاک و یک میلیون و 80 هزار تن اوره، جریان احداث این واحد صنعتی صورت جدی تری به خود گرفت.
11 سال از این جریان سپری می شود و هنوز مردم چشم انتظار خبرهای خوب از شرکتی هستند که بخشی از ثروت خود را در آن سرمایه گذاری کرده اند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.