به گزارش ایرنا، سجاد صنعتی منفرد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح های عمرانی در سه حوزه بازسازی و مسکن روستایی، عمران روستایی و مسکن شهری به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار داشت: طرح های مسکونی 26 واحدی نگین خرمدره با اعتبار 19 میلیارد ریال، 6 واحدی طارم با اعتبار 7میلیارد ریال، 19 واحدی گوزلدره سلطانیه به بهره برداری خواهد رسید.
این مسئول با اشاره به اینکه ساخت و تکمیل طرح ها نیازمند تامین اعتبارات مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی طرح های مسکونی 288 واحدی گلشهر زنجان، 25 واحدی سلطانیه، 18 واحدی خرمدره و 20 واحدی تجاری و اداری خدابنده نیز آغاز خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان، طرح هادی برای 697روستا تهیه و در 374روستا اجرا شده، هم اکنون میانگین اجرای کشوری در این طرح 42 درصد بوده و زنجان نزدیک 53 درصد می باشد.
صنعتی منفرد با اشاره به بارش های سنگین فروردین در اغلب کشور از جمله زنجان، گفت: تا کنون از این بارش ها بیش از 2691 واحد مسکونی شهری و روستایی در استان خسارت دیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: با توجه به کارشناسی ها یکهزار و 301 واحد مسکونی و 22 واحد تجاری نیاز به احداث دوباره دارند که امیدواریم هرچه سریعتر با تامین اعتبارات کار ساخت شروع شود.
صنعتی منفرد خاطرنشان کرد: بیشترین خسارات شامل شهرستان های زنجان، ماهنشان و خدابنده می شود، همچنین یکهزار و 175 واحد روستایی و 219 واحد شهری نیازمند تعمیرات است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اهمیت مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی، تاکید کرد: طبق آمار بیش از 43 هزار خانوار روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی استفاده کرده اند، این طرح از سال 84 شروع گردیده است.
به گزارش ایرنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ و افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره)، در 25 اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرد.
در استان زنجان 91 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی وجود دارد و تا به امروز بیش از 47 هزار و 341 واحد مسکونی روستایی در سطح استان زنجان مقاوم‎سازی شده و از تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کرده‎اند.
تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد تا سقف 25 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت می شود.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.