به گزارش ایرنا، داود امینی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: بر حسب دیدار مردمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در شهرستان طارم، بسیاری از مشکلات مطروحه، بررسی و مقرر شد که نسبت به رفع افت ولتاژ برخی روستاها و شهرهای شهرستان که ضعف ولتاژ دارند، اقدام شود.
داود امینی به انجام مانور شبهه واقعی و نزدیک به بحران با دستور مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: تیرماه امسال با فراخوانی امورهای 10 گانه از کل استان که شامل 10 اکیپ 6 نفره و مجموعه پیمانکاران مربوطه می باشند، عملیات رفع معایب شبکه توزیع برق شهرستان طارم در گرمترین روزهای تابستان آغاز شد.
مدیر توزیع برق شهرستان طارم بیان کرد: در این مانور شبهه واقعی با انجام عملیات حفرچاه و تیرگذاری 15 پروژه متفاوت در 15 نقطه از شهرستان اجرا شد که نصب ترانس، ایجاد سرخط جدید، کاهش شعاع تغذیه و رفع افت ولتاژ از جمله این مواردی بود.
امینی مشکل ضعف و افت ولتاژ در شهرستان طارم را یکی از مشکلات اساسی مردم شهرستان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت، قدیمی و فرسوده بودن شبکه توزیع برق، استفاده از وسایل سرمایشی غیراستاندارد به علت گرمای بالای این شهرستان در تابستان و همچنین استفاده بالای بخش کشاورزی از شبکه توزیع برق در بسیاری از نقاط دچار ضعف ولتاژ شده که موجب گلایه مندی شهروندان طارمی بود.
وی اظهار داشت: با کار کارشناسی و مهندسی در شبکه های توزیع نیروی برق، نقاط ضعف شبکه های برق شناسایی و افت ولتاژ و کاهش تلفات شبکه های توزیع نیروی برق در دستور کار قرار گرفت تا مشکلات مردم شهری و روستایی شهرستان طارم به طور کامل مرتفع شود.
این مسئول یکی از نقاط بحرانی در ضعف ولتاژ را شهر آب بر برشمرد و افزود: در جهت رفع افت ولتاژ مرکز شهرستان طارم 4 دستگاه خازن 20کیلوولت بر روی انتهای شبکه توزیع برق شهر آب بر نصب شد تا ضعف ولتاژ این شهر به طور کامل برطرف شود.
امینی همچنین یادآور شد: در حال حاضر نیز پروژه های رفع افت ولتاژ تا برطرف شدن کامل ضعف ولتاژ در طارم در حال انجام است و مدیریت توزیع برق شهرستان تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا موجب ایجاد رضایتمندی در بین مردم باشد.
وی اصلی ترین راهکار جلوگیری از قطعی برق در شهرستان را صرفه جویی به میزان 10 درصد به ازای هر مشترک بخصوص در زمان پیک بار عنوان کرد و از مردم شهرستان طارم خواست تا با همدلی و همکاری در مصرف برق صرفه جویی کرده، از وسایل سرمایشی غیراستاندارد استفاده نکنند و از طرح های تشویقی کنترل و مدیریت بار شبکه در تمام بخش ها بهره ببرند.
امینی عنوان کرد: در صورت بروز مشکلی خارج از برنامه مدیریت توزیع برق شهرستان طارم، مجموعه این مدیریت 24 ساعته در خدمت شهروندان طارمی است و شهروندان می توانند از طریق شماره تلفن 121 پیگیر مشکلات خود در حوزه مدیریت توزیع برق شهرستان طارم باشند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.