مرتضی ممیزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع 51 محموله فرآورده های نفتی در این مدت کشف که همه پرونده ها تشکیل، بررسی و مختومه شد.
این مسئول اظهار داشت: در این مدت 61 محموله سیگار کشف که با احکام صادره در مجموع قاچاقچیان سیگار 34 میلیارد و 500 میلیون ریال جریمه نقدی شدند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین برای قاچاقچیان پوشاک نیز 80 پرونده تشکیل شد و متخلفان 13میلیارد ریال جریمه شدند، از این تعداد پرونده فقط یک فقره در حال بررسی است و مابقی مختومه شده اند.
ممیزی اضافه کرد: سال گذشته بیشترین تخلفات انجام شده درج نکردن قیمت به تعداد یکهزار و 243 فقره، گران فروشی 720 فقره، صادر نکردن فاکتور 506 فقره و نداشتن پروانه کسب در صنف در حال فعالیت 456 فقره ثبت شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه میزان مبالغ جرایم وصولی صادر شده در این مدت 91 میلیارد و 550 میلیون ریال بوده، گفت: تمامی این هزینه ها به خزانه دولت واریز گردیده و نسبت به سال ماقبل آن رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
ممیزی تاکید کرد: بیشترین احکام صادره در شعب تعزیرات استان نزدیک 4هزار حکم با جریمه جزای نقدی بوده، 260 مورد حکم به ضبط کالا داده شده و 36 مورد نیز کالاها معدوم شده، همچنین 16 مورد هم خودروی حامل کالای قاچاق توقیف و به نفع دولت ضبط شده است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته بر اساس آرای صادر شده در شعب این اداره متخلفان تعزیراتی 336 میلیارد ریال جریمه شدند.
در این مدت پرونده های تشکیل شده برای تخلفات انجام شده بیش از پنج هزار فقره بوده و بیش از پنج هزار و 67 فقره پرونده نیز در مجموع بررسی و مختومه شده است.
میزان جریمه نقدی قاچاقچیان کالا و ارز در این استان طی سال 96 با 143 درصد رشد نسبت به سال ماقبل آن به حدود 739 میلیارد ریال رسید.
طبق آمار طی سال 96، بیشترین کالای قاچاق کشف شده در زنجان پوشاک، سیگار، گوشی تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی بود.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.