مرتضی ممیزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 90 اکیپ از گشت های سیار مشغول نظارت بر بازار بودند تا آرامش بازار حفظ شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطرنشان کرد: گشت های سیار این دستگاه، از ابتدای امسال تا کنون، 522 واحد تجاری متخلف را شناسایی کردند و در مجموع 500 بازرسی از اصناف و بازار داشتند.
ممیزی اظهار داشت: بیشترین تخلفات این بخش درج نکردن قیمت با بیش از یک هزار پرونده، گران فروشی 588 پرونده و صادر نکردن فاکتور 415 پرونده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان یادآور شد: جریمه نقدی مجموع این تخلفات 2میلیارد و 638 میلیون ریال است و احکام صادره قطعی است و باید جریمه تعیین شده به حساب خزانه واریز شود.
ممیزی تاکید کرد: بر اساس آمار ثبت شده در این مدت احکام صادر شده برای 3هزار و 110 مورد جزای نقدی، ضبط کالا 212 مورد و معدوم کردن کالا 25 مورد است.
وی اظهار داشت: پوشاک با 61 فقره پرونده و جریمه نزدیک به 9 میلیارد ریال در صدر کالاهای قاچاق کشف شده قرار دارد و سیگار با 44 فقره پرونده و 11 میلیارد و 500 میلیون ریال، همچنین فراورده های نفتی با 38 فقره پرونده و 15 میلیارد و 760 میلیون ریال در رتبه های بعدی کشفیات قرار دارند.
به گزارش ایرنا، میزان جریمه نقدی قاچاقچیان کالا و ارز در این استان طی سال گذشته با 143 درصد رشد نسبت به سال ماقبل آن به حدود 739 میلیارد ریال رسید.
بر اساس آمار طی سال گذشته، بیشترین کالای قاچاق کشف شده در زنجان پوشاک، سیگار، گوشی تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی بود.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.