رضا عسگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس، در بخش کشاوری نیز تعداد 70 راس دام سبک و سنگین و 256 ساختمان، تاسیسات کشاورزی شامل محل نگهداری ماشین آلات کشاورزی، مزارع و استخر پرورش ماهی و زنبورداری با برآورد مبلغ 35 میلیارد و 800 میلیون ریال نیز دچار خسارت شدند.
وی اظهار داشت: بارندگی های اخیر در بخش زیر ساخت ها نیز به طول 17 کیلومتر در راه روستایی و 2 دهنه پل نیز در محورهای شهرستان به مبلغ 13 میلیارد ریال خسارت هایی را وارد کرد.
این مسئول ادامه داد: به این مهم توجه داشت تا کنون این میزان خسارات و برآورد مالی آن از سوی گروههای ارزیابی به فرمانداری شهرستان اعلام شده و همچنان این روند توسط دستگاههای متولی مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، راه و شهر سازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: آسیب های وارد شده به واحدهای مسکونی روستایی به دلیل عدم استحکام کافی بنا در مواقع بارندگی بوده و ارتباطی به سیلاب نداشته و این در حالی است طبق هماهنگی انجام گرفته بازسازی این واحدها در اولویت کاری قرار گرفته بود.
عسگری با اشاره به وضعیت رودخانه قزل اوزن زنجان نیز افزود: با توجه به بارندگی های هفته های گذشته حجم آب این رود، که از کردستان سرچشمه می گیرد به 2 برابر افزایش یافته بود که با تمهیدات اتخاذ شده مانه از طغیان شد.
وی یادآور شد: ساخت و سازهای در حرائم این رودخانه انجام گرفته بود و با افزایش 2 برابری آب رودخانه قزل اوزن به باغ های کشاورزی اطراف خسارت هایی وارد کرد که بر آوردهای ریالی آن در حال انجام است.
پیش از این نیز این مسئول اعلام کرده بود که ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان لحظه به لحظه وضعیت بارش ها و احتمال بروز خسارات ناشی از وقوع سیلاب را را رصد می کند.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری بارندگی های گسترده ای سطح بیشتری از مناطق کشور را در بر گرفت و و قوع سیل در چند استان کشور خسارات جانی و مالی را بر جا گذاشت.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.