به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر جنتی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان، چند روز قبل از تحویل سال نو آغاز شد و تا 15 فروردین ادامه داشت.
وی با بیان اینکه در اجرای طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه شاخص استان میزبان زنجانی‌ها و گردشگران و زائران بودند، اظهار داشت: در قالب اجرای این طرح برنامه‌های متعددی شامل تحویل سال نو، برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه پاسخگویی به احکام شرعی اجرا شد.
حجت الاسلام جنتی با بیان اینکه امسال به دلیل وقوع سیل و احتمال در راه ماندن مسافران، بقاع متبرکه و مساجد شاخص برای اسکان مسافران آماده‌سازی شده بود، اضافه کرد: تعدادی از هموطنان هم در بقاع متبرکه و مساجد اسکان داده شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه هدف طرح آرامش بهاری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی، مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران است، تصریح کرد: ایجاد رضایت‌مندی در زائران و معرفی بقاع متبرکه برای جذب گردشگر نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح بود.
استان زنجان 132 بقعه متبرکه را در خود جای داده است.
حجت الاسلام جنتی همچنین به برنامه‌های آتی اوقاف برای ترویج سنت حسنه وقف اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ وقف دسته‌جمعی از اهداف اوقاف است که در این زمینه موفق عمل شده است.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم اکنون بیش از 2 هزار و 800 موقوفه در استان زنجان وجود دارد.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.