به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، بسیاری از مردم همه ساله لحظه تحویل سال در این اماکن حضور یافته و سفره هفت سین را در این اماکن مقدس و متبرکه پهن می کنند.
تقارن نوروز امسال با ایام البیض نیز موجب شده که حدود دو هزار نفر از مردم این استان سال جدید را با حضور در مساجد و در حالت معتکف آغاز کنند.
حضور در اماکن مقدس به عنوان آیین و حرکتی نمادین که هر سال در ایلام از سوی بسیاری از مردم برگزار می شود، فضایی سرشار از معنویت را به شهرها و روستاهای استان ایلام می بخشد.
در این آیین بسیاری از خانواده ها با حضور در این فضاهای متبرکه و مذهبی ابتدای سال را با معنویت آغاز کرده تا بنا بر اعتقاد و باورهایشان سالی پر از موفقیت و سربلندی داشته باشند.
امسال نیز بسیاری از مردم همچون سال های گذشته مهیای برگزاری این آیین معنوی شدند و برای لحظه تحویل سال نو خود را به مکان های متبرکه و قبور شهدا رساندند.
بر اساس اعلام اوقاف و امور خیریه استان ایلام، آیین تحویل سال نو با عنوان طرح آرامش بهاری در 9 بقعه متبرکه شاخص این استان نظیر امامزادگان علی صالح (ع)، سید حسن(ع)، سید عبدالله(ع) بابا سیف الدین(ع)، ابراهیم قتال(ع) و امامزاده سید ناصرالدین(ع) با برپایی هفت سین فاطمی برگزا شد.
نزدیک به 100 گلزار شهدای گلگون کفن، بیش از 60 بقعه متبرکه و زیارتگاه و 450 مسجد و حسینیه بامداد پنجشنبه پذیرای مردم بودند تا سال نو را در این اماکن با آیین های مذهبی آغاز کنند.
آیین های مردم ایلام در لحظه تحویل سال نو شامل تلاوت قرآن و دعای تحویل سال، نیایش خوانی مذهبی و پخش خیرات برای درگذشتگان بود.
وجود بقاع متبرکه و زیارتگاه ها در جای جای استان ایلام رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.