به گزارش خبرنگار ایرنا علی فتح اللهی عصر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: تلاش خود را برای ایجاد هماهنگی و پیشرفت کارها بکار گرفته ایم و در یک فضای کاری تقسیم بندی شده ، در توسعه شهرستان از توان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی استفاده کرده ایم .
فتح اللهی با اشاره اقدامات عمرانی و اجرایی طی یک سال گذشته افزود: چهار پروژه بزرگ سد لاستیکی ، کمربندی تولمشهر، اورژانس و چهار خطه شدن محور فومن - پونل با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان در حال اجراست .
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کارهای عمرانی و فرهنگی در زمینه امور ترافیکی و تفکیک زباله انجام می شود، افزود: بدلیل نداشتن پیوست و هشدار فرهنگی، شاهد بسیاری از مشکلات در حوزه های ترافیک، تصادفات، انباشت زباله و ... هستیم.
فرماندار صومعه سرا تالاب و منطقه هفت دغنان را دو گنجینه سرمایه گذاری در شهرستان دانست و گفت: اقدامات مناسبی برای تحویل منطقه هفت دغنان و گسکر به سرمایه گذاران در سال آینده انجام شده است .
وی با اشاره به اینکه لایروبی رودخانه های منتهی به تالاب از مسیر سیاه درویشان در حال انجام است، اظهار داشت : مجوز عملیاتی شدن گردشگری در 10 نقطه از مناطق تالابی دریافت شده که نوید بزرگی برای تقویت گردشگری در منطقه است.
در پایان این نشست، از خبرنگاران شهرستان صومعه سرا تجلیل شد.

** اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در 16 بقعه متبرکه شهرستان صومعه سرا
عزیز خادم شریف رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه سرا گفت : امسال هشتمین سال اجرای طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان است و این مراسم در جوار 16 بقعه متبرکه شهرستان همراه با برنامه‌های فرهنگی آغاز می‌شود و تا 14 فروردین ادامه دارد.
وی همچنین از اعزام 17 روحانی کارشناس و مبلغ دینی به بقاع متبرکه شاخص این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: 10 نفر از روحانیون از قم اعزام می شوند و برگزاری نماز جماعت و بیان احکام دینی در دستور کار آنان است.
خادم شریف اظهار داشت: گسترده شدن سفره هفت سین نوروزی، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و تبلیغ دینی، اسکان زائران، ایجاد فضای مناسب برای زائران، برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری و مسابقات فرهنگی، پخش و توزیع بروشور امامزادگان و تأمین امنیت در بقاع متبرکه از فعالیت‌های ستاد نوروزی اداره اوقاف شهرستان در نوروز است.
وی یادآور شد: با توجه به همزمانی ایام شهادت امام هادی با لحظه تحویل سال نو، طنین‌انداز شدن صلوات خاصه امام رضا(ع)، قرائت قرآن، سرود، سخنرانی‌های مذهبی، قرائت دعای تحویل سال، قرائت زیارت آل‌یاسین و پخش زنده پیام نوروزی مقام معظم رهبری از برنامه‌های لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان است.
شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود 564 کیلومتر مربع و سه بخش مرکزی ، تولمات و سردارجنگل در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و افزون بر 140 هزار نفر جمعیت و 63 بقعه متبرکه ، 12 بقعه شاخص، بیش از 230 مسجد، نزدیک به 2هزار رقبه و 103 مورد موقوفه دارد.
7292/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.