به گزارش ایرنا، ایرج احمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: قرارداد این خوشه طی روزهای آتی منعقد و به عامل توسعه ابلاغ می‌شود که انتظار می‌رود توسعه خوشه صنعت چاقوی زنجان با جدیت دنبال شده و فعالیت خود را به زودی آغاز کند.
وی، چاقوسازی را صنعت و هنر تاریخی استان زنجان خواند و تصریح کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده در زمینه تولید و فروش چاقو در کشور و نیاز این صنعت به حمایت، تشکیل خوشه صنعت چاقوی زنجان را در اولویت قرار دادیم.
احمدی گفت: این یک مسئولیت سنگین و تاریخی است که بر عهده عامل توسعه خوشه قرار می‌گیرد و وی باید آمادگی پذیرش موانع و سختی‌های این مسئولیت را داشته باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با تاکید بر خودداری عامل توسعه خوشه چاقو از ورود به فاز تغییرات، افزود: این عامل باید با حساس کردن موضوع و ایجاد اعتماد در بین ذینفعان صنعت چاقو باعث افزایش همگرایی در بین آن‌ها شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون 3 خوشه صنعتی فرش دستبافت، کفش هیدج و روی در استان تشکیل شده که نتایج مطلوب و رضایت‌بخشی به‌خصوص در خوشه‌های فرش دستبافت و کفش هیدج حاصل شده است.
وی با بیان اینکه حمایت از تشکیل خوشه‌های صنعتی، اولویت شرکت شهرک‌های صنعتی استان است، ابراز کرد: امیدواریم با حمایت مدیران استانی و همت و همکاری ذینفعان خوشه‌های مختلف، شاهد رشد و گسترش صنایع استان باشیم.
به گزارش ایرنا، فرش دستبافت، کفش، روی، چاقو، مسگری و گردشگری، خوشه‌های شناسایی شده در استان زنجان هستند که با احتساب صنعت چاقو تاکنون 4 خوشه صنعتی در این استان تشکیل شده است.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.