به گزارش ایرنا، محمدرضا شاملو روز پنجشنبه در مراسم افتتاح دفتر برنامه توسعه اقتصادی اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی استان زنجان افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی با فراهم کردن زیرساخت‌های صنعت گردشگری از بهترین راه ها برای تثبیت و افزایش جمعیت روستایی است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تبیین راهکارهای غلبه بر معضلات مناطق روستایی، گفت: توانمند سازی جوامع محلی از حیث اقتصادی و اجتماعی در راستای توسعه مناطق روستایی نقش موثری ایفا می کند.
شاملو تصریح کرد: این توانمند سازی ها، باعث حضور مستمر و فراگیر روستائیان در فعالیت های روستایی و افزایش انگیزه های آنها در محل زندگی خود می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی در سراسر کشور، تاکید کرد: طرح هادی سند چشم انداز هر روستا در افق 10 سال آینده آن است که بر اساس نیازهای هر روستا و با توجه به شاخص های مختلفی تهیه و تصویب می شود.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه این طرح باعث سرعت بخشی در توسعه روستایی شده است، گفت: استفاده از ظرفیت های مشارکت مردمی در اجرای طرح هادی از عوامل موفقیت اجرای پروژه های عمرانی روستایی است.
به گزارش ایرنا، این دفتر در قالب موافقتنامه تهیه طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی 17 بخش استان و روستاهای مشمول ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه، فعالیت خواهد کرد.
از وظایف این دفتر هماهنگی و تعامل بیشتر کارفرما، عامل چهارم و مشاوران و تشکیل جلسات منظم و دوره ای جهت متمرکز کردن فرآیند تهیه طرح دفتر برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار است.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.