سجاد صنعتی منفرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تقویت فرهنگ بوم گردی باعث رونق گرفتن اقتصاد روستائیان و موجب جذب گردشگر می شود.
وی با بیان اینکه احیای بافت با ارزش، همراه اجرای طرح هادی در روستاها با رویکرد گردشگری انجام می شود، خاطرنشان کرد: این قبیل پروژه ها فرصت های جدیدی برای توسعه اقامتگاه های بوم گردی ایجاد می نماید.
صنعتی منفرد با اشاره به میزان تسهیلات بانکی برای واحدهای بوم گردی، اظهار داشت: برای احداث واحدهای بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری، تسهیلات 15 میلیون تومانی با سود چهار درصد و با بازپرداخت 60 ماهه پرداخت می شود.
این مسئول اضافه کرد: علاوه بر آن نیز تسهیلات 20 میلیون تومانی با سود پنج درصد و با بازپرداخت 12 ساله به متقاضیان پرداخت می‌ گردد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به پرداخت تسهیلات جداگانه دیگر از سوی سازمان میراث‌فرهنگی اشاره و تاکید کرد: همچنین استانداری نیز در بخش صدور پروانه ساخت این واحدها تسهیلاتی را در نظر گرفته که فضای مناسب برای گسترش بوم‌گردی روستایی فراهم کرده است.
صنعتی منفرد به تعداد درخواست های رسیده برای دریافت تسهیلات بوم گردی اشاره و خاطرنشان کرد: این درخواست ها 86 مورد بوده و تا کنون 49 مورد از این تعداد در کمیته مشترک مصوب گردیده است.
وی با بیان اینکه تاکنون برای بیش از 68 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان سند مالکیت صادر شده است، اعلام کرد: این بنیاد موفق شده با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی برای حدود 63هزار واحد سند مالکیت صادر نماید.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: صاحبان واحدهای مسکونی روستایی توجه داشته باشند که صدور اسناد ملکی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان برای صدور سند به بنیاد مسکن زنجان مراجعه نمایند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از یکهزار و 700 سند برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار خانوار صادر شده است و پیش بینی می شود تا بیش از 2هزار و 500 سند تا انتهای سال صادر شود.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.