سجاد صنعتی منفرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سطح استان زنجان در مجموع بیش از 91 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در واقع 52 درصد واحدهای مسکن روستایی استان مقاوم سازی شده است که در مقایسه با میانگین کشوری زنجان رتبه قابل قبولی دارد.
صنعتی منفرد تصریح کرد: برای طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر تسهیلات اعطا می شود، که تاکنون 43 هزار نفر از این تسهیلات بانکی بهره مند شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار داشت: کارمزد این تسهیلات 180 تا 200 میلیون ریالی پنج درصد و مناسب برای استفاده جمعیت روستایی است.
وی تاکید کرد: با شناسایی مناطق کم برخوردار و با برنامه ریزی مناسب در بحث مقاوم سازی، می توان روند رو به رشدی را برای آینده این طرح متصور شد.
صنعتی منفرد با تبیین مزایای تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی و شهری، گفت: تا کنون 81 درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی محقق شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها، تاکید کرد: پیش بینی می شود، امسال از محل اعتبارات استانی 70 میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی 47 روستا در زنجان اختصاص یابد.
وی افزود: سال 95 معابر 36 روستا با اعتبار بیش از 41 میلیارد ریال و در سال گذشته 113 روستا با اعتبار 145 میلیارد ریال آسفالت شده است.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 904 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد 710 روستا بالای 20 خانوار هستند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.