به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز دوشنبه در بازدید از کارخانه ایران ترانسفو، لایی ساز و جهان نمو در کارگروه رفع موانع تولید استان افزود: مشکل تسریع در روند تخصیص ارز به واحدهای تولیدی که یک موضوع کشوری است، باید با تفویض اختیار بانک مرکزی به بانک ها مرتفع شود.
استاندار زنجان گفت: در سمینار استانداران با مقامات کشوری مسئله تفویض اختیار در ثبت سفارشات در مسائلی که به حوزه وزارت صمت ارتباط داشت مطرح و قرار شد هرچه سریعتر این موضوع انجام شود، اما بدون همکاری بانک مرکزی مشکلات واحدها چندان حل نخواهد شد.
حقیقی تصریح کرد: تثبیت قیمت محصولات پتروشیمی های ایران و حذف واسطه ها برای تسهیل امر تولید واحدهای صنعتی از نیازهای ضروری است که در همان سمینار طرح و بنا شد تصمیمات لازم در این بخش جهت اجرا به استان ها ابلاغ شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه تثبیت قیمت و حذف واسطه ها در برخی از بخش ها نیز مشاهده می شود، اظهار داشت: نیازمند برنامه ریزی دقیق و عملیاتی کردن تصمیمات جدید در این زمینه هستیم.
وی با اشاره به اینکه واردات و ثبت سفارش کالاهایی که مشابه آن در کشور ساخته می شود ممنوع است، تاکید کرد: خوشبختانه در این زمینه همکاری لازم بین استان ها وجود دارد و با اعلام نوع کالای تولیدی در یک استان سایر استان ها از ثبت سفارش آن خودداری می کنند.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: نوسازی دستگاه های تولیدی واحدهایی که به دستگاه جدید نیاز دارند یک موضوع مهم است و ادارات عضو این کارگروه برای تسهیل در خرید این دستگاه ها تمام توان خود را به کار بگیرند تا در نخستین فرصت این کار انجام شود.
حقیقی با اشاره به اهمیت شرکت ایران ترانسفو در حوزه صنعت برق، اظهار داشت: اینکه یک شرکت در این شرایط ویژه و جنگ اقتصادی ایران با جبهه استکبار ساعات کار خود را به سه شیفته افزایش دهد، باعث افتخار ماست.
وی با بیان اینکه هماهنگی و تعامل مدیران دولتی با واحدهای صنعتی استان خوب ارزیابی می شود، گفت: حفظ تعامل جهت پیشرفت در این حوزه مسئله ای ضروری است و باید به آن توجه داشت.
استاندار زنجان به اهمیت کار میدانی اشاره و تاکید کرد: مدیران باید جهت عملیاتی شدن تصمیمات اتخاذ شده در جلسات مختلف علاوه بر اینکه پیگیری مستمر دارند با ورود میدانی به موضوعات، نظارت کافی جهت رفع مشکلات را داشته باشند.

** مصوبات کارگروه رفع موانع تولید کیفی تر می شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید استان گامی برای تسهیل امور تولیدکننده ها است، گفت: از این جلسه به بعد و با دستور استاندار زنجان بنا شد تا مصوبات کارگروه جهت عملیاتی شدن آن کیفی تر شود.
ناصر فغفوری افزود: برگزاری جلسات در واحدهای تولیدی جهت لمس مشکلات از نزدیک توسط اعضای کارگروه بوده و باعث می شود تا با ورود میدانی مدیران به مسائل، تصمیمات بهتری گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی کامل کارخانه جهان نمو که امروز نیز یکی از مصوبات کارگروه در این رابطه است، بزرگترین کارخانه کنسانتره آهن استان به چرخه کامل تولید وارد خواهد شد.
فغفوری تاکید کرد: شرکت لایی ساز یکی از قدیمی ترین واحدهای تولیدی استان زنجان است که با وجود شرایط اقتصادی ویژه در کشور هیچ بدهی کلان حقیقی و حقوقی به بیرون ندارد.
وی تصریح کرد: امروز با افزوده شدن 20 نفر نیروی کار جدید به این کارخانه تعداد نفراتی که در این واحد مشغول هستند به 200 نفر افزایش پیدا کرد که یک نقطه عطف برای این کارخانه به شمار می رود.

** 100 نیروی کار جدید وارد چرخه اشتغال در ایران ترانسفو می شوند
مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو گفت: با بازنشسته شدن 100 نفر از نیروهای کار این شرکت و با توجه به سه شیفته شدن ساعات کار ایران ترانسفو، سال آینده 100 نیروی کار جدید وارد چرخه اشتغال در این کارخانه بزرگ می شوند.
بهزاد ظهیری خاطرنشان کرد: این شرکت امروز در بهترین شرایط خود در تمام بخش ها قرار دارد و در میزان تولید و فروش خود نسبت به گذشته رکورد زده است.
وی تاکید کرد: امسال موفق شدیم از بابت نقدینگی با دریافت قسمتی از مطالبات خود به مبلغ 6هزار و 500 میلیارد ریال علاوه بر مرتفع کردن مشکلات داخلی به نوعی کمک حال دولت در استان باشیم.
ظهیری یادآور شد: مدیران و نیروهای کار ماهر ایران ترانسفو در صنعت برق از جمله موفق ترین و بهترین های این صنعت در کشور به شمار می آیند که خود افتخار دیگری برای استان است.
وی تاکید کرد: سال آینده با برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به نیاز کشور به تولیدات این شرکت که هم اکنون بیش از 80 درصد لوازم صنعت برق را تولید می کند، طرح توسعه کارخانه را اجرایی خواهیم کرد.
ظهیری افزود: یکی از مهمترین مشکلات ما در حوزه واردات مواد خام اولیه جهت تولید است، چرا که با این روند بانک مرکزی در طولانی کردن تخصیص ارز نه تنها ما بلکه صنعت ایران دچار مشکلات اساسی و بحران خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو خاطرنشان کرد: هرچند واردات کالاهایی که مشابه آن در ایران تولید می شود ممنوع است، اما برخی افراد سودجو با وارد کردن قطعات نین ساخته در داخل آنها را مونتاژ کرده و به بازار عرضه می کنند.
وی گفت: سهام ایران ترانسفو 40 درصد متعلق به بانک ملی، 18 درصد وزارت دفاع، 6 درصد بانک صادرات و 26 درصد بخش خصوصی است، که متاسفانه سهامدار بخش خصوصی با عدم انجام تعهدات خود مشکلاتی را برای این شرکت به وجود آورده است.
مدیرعامل کارخانه جهان نمو در ادامه جلسه گفت: به دلیل مشکلات و وجود معارضان حقیقی که در جاگذاری تیر برق برای این کارخانه به وجود آمده است، هم اکنون فاز دوم کارخانه به خاطر نبود برق تعطیل بوده و راه اندازی نشده است.
محمود آردهه افزود: هم اکنون از 16 کیلومتر تیرگذاری فقط 6 کیلومتر اجرا شده و مابقی تیرها جهت عملیاتی شدن یا باید از حریم خط لوله گاز انتقالی به خارج یا زمین های کشاورزی مردم عبور کند، لذا نیازمند تصمیم مسئولان برای باز شدن این گره هستیم.
وی گفت: در صورتی که چرخه تولید کنسانتره آهن این کارخانه کامل شود، بزرگترین کارخانه ای خواهد بود که در استان در این زمینه فعالیت خواهد کرد.
مدیرعامل کارخانه لایی ساز گفت: کارخانه ما به جز تخصیص ارز و مشکل نوسان قیمت محصولات پتروشیمی که هفتگی تغییر می کند و باعث ایجاد مشکلات اساسی برای کارخانه شده، مشکل دیگری ندارد.
وی افزود: هم اکنون این شرکت بزرگترین کارخانه منسوجات نبافته خاورمیانه است که محصولاتی چون ترموباندینگ، لایی سوزنی، لایی کوتینگ، لایی اسپری، لایی چسب و لایی ترموفیوز را تولید می کند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.